Norwegian 'mest punktlig' og 'der det skjer'

Gjesp, oi, bare sånn for morro skyld SK7304 CHQ-SVG landet 1 time før oppsatt ankomst i SVG, men det er vel for tidlig:cry:

Nå har det seg slik at SK7304 er en charterflight og ikke inkludert i tallene mine. Det interessante med denne flighten du nevner Krølle, er at den var tom på turen tilbake til SVG (oppstart av chartersesongen) og avgangen fra CHQ var rundt 40 minutter før planlagt avgangtid. Dermed får vi først svar neste helg på om den W-en (SVG-CHQ-KRS-CHQ-SVG) LN-TUA fløy i går blir på rute.
 
Nå har det seg slik at SK7304 er en charterflight og ikke inkludert i tallene mine. Det interessante med denne flighten du nevner Krølle, er at den var tom på turen tilbake til SVG (oppstart av chartersesongen) og avgangen fra CHQ var rundt 40 minutter før planlagt avgangtid. Dermed får vi først svar neste helg på om den W-en (SVG-CHQ-KRS-CHQ-SVG) LN-TUA fløy i går blir på rute.


1. Feil, 7304 var full inn:lol:

2. Er denne med i ankomststatistikken din?
og LN-RRU kom inn 6 minutter forsinket fra chartertur til Split som SK7328

3. Eller er denne feil
Chartervirksomheten er ikke inkludert i disse tallene.
 
Alle 7xxx er charter med pax. Er kjerra tom går den på 9xxx-nummer. Disse teller heller ikke med i statistikkene.
 
krølle, det med opphavet til LN-RRU var bare en forklaring til inngangen til normal ruteflygning.

Når det gjelder LN-TUA, så tok den som sagt av fra CHQ rundt 40 minutter før tiden og var heldig med å få en litt mer direkte routing gjennom Europa på denne siste flighten. Men gode stopptider, 1:20 for siste turnaround på CHQ, og gode marginer på flytid er det mye lettere å holde tiden enn for normal ruteflygning.
 
Last edited:
krølle, det med opphavet til LN-RRU var bare en forklaring til inngangen til normal ruteflygning.
;)

Litt sånn på siden, synes dette har utviklet seg til en "DY/SK/OSL/NO" tråd.

Det som hadde vært interesant var om den kom tilbake til der den burde være, punktlighet totalt sett.
Hvordan er forholdet DY/SK totalt sett, alle ruter, alle land og ikke bare fra OSL. Noen som innehar tall?
 
Holder en graf krølle? Den inneholder både OSL og total for de to selskapene, og det er 12 måneders glidende tall den bygger på. Og bare for å si det, avstanden mellom total SK og DY har gått ned 7,3 prosentpoeng i april 2010 til 4,7 prosentpoeng i april i år. For totaltallene er det ikke at Norwegian har blitt så mye bedre, men mer at SAS har blitt så mye dårligere.

2011-04_SAS_vs_Norwegian_Punktlighet.jpg
 
..nå er vel ikke måneden over enda.. hvor mye tilsvarer 0,9 p.p? Er det noen få flighter det står på, eller vil DY være best om de f.eks ikke får ett fly på rute i hele dag?

Uansett imponerende sterk punktlighet fra begge parter. Husker forstatt at tacle55 gjorde et poeng av at DY resultatet i mars var en engangshendelse. Nå er det vel 3-4 mnd på rad?
Det var også de som mente at FZFG forholdene på GEN/OSL var en unik hendelse i 1998.. Alle har vel blitt vant til det også..
Ønsker om en punktlig uke :)
 
Hva med kansellerte flighter? Mer punktlighetsbrudd enn å kansellere hele flighten er det vel ikke mulig å score. En kansellert flight burde telle som 10 forsinkede. Minst. Det er i hvertfall slik det oppleves i ergrelse fra passasjeren.
 
Hva med kansellerte flighter? Mer punktlighetsbrudd enn å kansellere hele flighten er det vel ikke mulig å score. En kansellert flight burde telle som 10 forsinkede. Minst. Det er i hvertfall slik det oppleves i ergrelse fra passasjeren.

Det er umulig å måle og sammenligne. En forsinkelse kan irritere mer enn en kansellering.
 
Det er umulig å måle og sammenligne. En forsinkelse kan irritere mer enn en kansellering.

Jeg har vansklig for å forestille meg en situasjon hvor jeg ville være mer irritert over en 15 minutters forsinket avgang enn at flighten min ble kansellert. Der stopper desverre min fantasi.

Derimot kan jeg fint greie å forestille meg at punktlighet og kanselleringsdata bør sees i sammenheng for å få et riktig pålitlighetsbilde.
 
Bare DY opprettholder punktlighetsstatistikken på førstkommende mandag, da undertegnede og en hel haug av mine kollegaer kun har 50 minutter i transitt på OSL, så er jeg fornøyd.... :-)
 
Jeg har vansklig for å forestille meg en situasjon hvor jeg ville være mer irritert over en 15 minutters forsinket avgang enn at flighten min ble kansellert. Der stopper desverre min fantasi.

Derimot kan jeg fint greie å forestille meg at punktlighet og kanselleringsdata bør sees i sammenheng for å få et riktig pålitlighetsbilde.

Ok, to hendelser fra virkeligheten vinter 2011:
-I hendelse 1 ble flight forsinket 2 timer. Ankomst til destinasjon 2 timer etter rute.
-I hendelse 2 ble flyet kansellert. Ombooket via en annen by, ankomst til destinasjon 30 minutter etter opprinnelig plan.

Hva irriterte meg mest??
 
Ok, to hendelser fra virkeligheten vinter 2011:
-I hendelse 1 ble flight forsinket 2 timer. Ankomst til destinasjon 2 timer etter rute.
-I hendelse 2 ble flyet kansellert. Ombooket via en annen by, ankomst til destinasjon 30 minutter etter opprinnelig plan.

Hva irriterte meg mest??

Andre virkelige hendelser:

1. Fly kansellert. Booket om på en flygning med avgang 3 timer tidligere (0720 om morgenen). Ankomst samme tid som opprinnelig, men med en svært lang transit på OSL.

2. Fly kansellert. Booket om til senere fly, med en overnatting på returen, og ankomst på destinasjonen 18 timer senere.

3. Begge flyene hadde gått 2 timer forsinket (hypotetisk tilfelle). Jeg ville vært mer en happy med det & bedre enn den faktiske utfallet. Både alternativ 1 og 2 irriterte definitivt meg & min kollega mer enn om flyet hadde vært 2 timer forsinket.
 
Det må vel ikke 2 timers forsinkelse til, som dere beskriver, for at flighten blir registrert som forsinket. Er det ikke bare 15 minutter som er kriteriet?
 
Back
Top