Norwegian mellom USA og Karibia

Last edited:
Ser ut som BWI og BWI er borte, ja. PVD er inne i tillegg til JFK og FLL. Nytt av året er det vel også at det er D8, ikke DY.

Ellers er det interessant å merke seg at Air France skal starte Atlanta fra FDF og PTP til vinteren, Ser ut til å bli W-slinger med en A320 de har stasjonert i Miami og at det skal være codeshare med Delta.

Det får meg til å mistenke at Norwegian har vært og luktet på Atlanta ......

Da ser det ut som Norwegian har begynt å flytte flyene over til div steder før sesongen starter i Karibien.

Nye fly denne sesongen, mot tidligere år da de har brukt stort sett samme fly år etter år.

EI-FJS står ved PTP, mens EI-FJT står ved FDF.

Noen andre fly som skal operere ruter i Karibia i vinter?

Da ser det ut som Norwegian har begynt å flytte flyene over til div steder før sesongen starter i Karibien.

Nye fly denne sesongen, mot tidligere år da de har brukt stort sett samme fly år etter år.

EI-FJS står ved PTP, mens EI-FJT står ved FDF.

Noen andre fly som skal operere ruter i Karibia i vinter?

Njaei, EI-FJS/-FJT er med sertifisert for/med (?) ETOPS, derfor akkurat dem, LN-NHA/B/C flyver nok sikkert en tur i løpet av vinteren de også. I fjor var det jo litt spesielt da de både hadde ruter fra FDF og PTP, samt charterkontrakt fra MKE og RFD, derfor bytta de av og til fly mellom charter og vanlig rute-operasjonene. Forøvrig har NAX hadd et fly stående som reserve delvis sånn ca helt siden de startet Europa-US-rutene med B738, stående i SWF eller PVD.

Per nå er det vel følgende fly som har fått godkjent ETOPS-sertifisering som jeg vet;
EI-FJS/-FJT/-FJU/-FJV/-FJW/-FJX/-FJY, LN-NHA/-NHB/-NHC, LN-NIG/-NIH/-NII, LN-NGX/-NGY/-NGZ. Så det ver vel kun disse vi vil se på ¨andre siden¨.

Njaei, EI-FJS/-FJT er med sertifisert for/med (?) ETOPS, derfor akkurat dem, LN-NHA/B/C flyver nok sikkert en tur i løpet av vinteren de også. I fjor var det jo litt spesielt da de både hadde ruter fra FDF og PTP, samt charterkontrakt fra MKE og RFD, derfor bytta de av og til fly mellom charter og vanlig rute-operasjonene. Forøvrig har NAX hadd et fly stående som reserve delvis sånn ca helt siden de startet Europa-US-rutene med B738, stående i SWF eller PVD.

Per nå er det vel følgende fly som har fått godkjent ETOPS-sertifisering som jeg vet;
EI-FJS/-FJT/-FJU/-FJV/-FJW/-FJX/-FJY, LN-NHA/-NHB/-NHC, LN-NIG/-NIH/-NII, LN-NGX/-NGY/-NGZ. Så det ver vel kun disse vi vil se på ¨andre siden¨.

Trenger en ETOPS-sertifisering for å fly USA-Karibia?

Da kan det se ut som at sesongen i Karibien går mot slutten, EI-FJV er nå på vei fra PTP og hjem til LGW.

Og EI-FJT er på vei fra FTP til LGW i kveld.
Fra FDF tror jeg vi sier. ;) Selv om D89457 startet fra PTP først..
Og EI-FJU gikk PVD-DUB forrige natt som rutefly, hvilket også EI-FJS skal gjøre fra SWF til DUB nå i natt.

Dermed er vinterens Karibia-operasjon ferdig.

Back