Norwegian mellom USA og Karibia

Re: Norwegian og muligheter for ruter USA og Karibien/Mellom Amerika?

Online transfer (til/fra eget selskap) er tillatt selv om man ikke har lokale rettigheter, men det har man jo her uansett.

På den annen side, vil jeg tippe at det blir avgang morgen/tidlig formiddag av hensyn til det lokale markedet og derfor lite attraktive tider for connection.

Norwegian nevnte ikke noe om dette såvidt jeg fikk med meg, derimot sa de at vel at dette muliggjør dem og selge "pakkereiser" som kombinerer New York med disse øyene

Re: Norwegian vil konkurrere i Karibia til USA

Ikke regn med gunstige connectiontider fra longhaul. For å tekkes lokalmarkedene, blir det nok avgang om morgenen fra USA.

Norwegian nevnte ikke noe om dette såvidt jeg fikk med meg, derimot sa de at vel at dette muliggjør dem og selge "pakkereiser" som kombinerer New York med disse øyene

En fin måte å si at man ikke har gode connectiontider. ;) Men hjemreisen bør muligens kunne fungere.

Veldig smart det med å ha et reserve fly så slipper de å få samme trøbbel som de har hatt med Dreamlinerene. Da førsøker de nok dette i vinter og øker betydelig neste vinter hvis det gir suksess. Kanskje de allerede øker førstkommende vinter om 1-2 måneder hvis de ser at bookingen er bra.

Ikke regn med gunstige connectiontider fra longhaul. For å tekkes lokalmarkedene, blir det nok avgang om morgenen fra USA.

Billettene er allerede lagt ut for salg, avgang fra Martinique og Guadelope om morgenen rundt 08:00, retur fra USA rundt 13:00 for alle ruter.

Ankomst fra OSL kl 20.00 og 17 timer til flyet går. Frister ikke.
Og de selger ikke gjennomgående

Billettene er allerede lagt ut for salg, avgang fra Martinique og Guadelope om morgenen rundt 08:00, retur fra USA rundt 13:00 for alle ruter.

Ah - da får hotellene god tid til å rydde rommene.. :p

En fin måte å si at man ikke har gode connectiontider. ;) Men hjemreisen bør muligens kunne fungere.

Bare 10 timer venting hjemover, men må kjøpe separate billetter.

Hadde skjønt det om det var fra Montreal, men å tro at folk fra USA vil reise til øyer hvor de nekter å snakke engelsk? Dette var en bommert fra Norwegian.

Er det mulig å tenke seg forbindelser videre sørover, eller blir de aktuelle rutene enten for lange eller for marginale?

Bare 10 timer venting hjemover, men må kjøpe separate billetter.
10 timers connection holder ikke uten gjennomgående billett om det er Norwegian IC man skal reise med. 3 dager høres tryggere ut. ;)

Da stemte ryktet jeg forsøkte hinte om i går ;)

Men for og holde dette litt til tema og ikke de konkrete rutene så åpner jo dette endel muligheter da det er flere øyer i Karibien som tilhører EU

Et annet rettighetsspørsmål er om Norwegian vil ha lov til og selge billetter "EU-Karibien-JFK-Europa?

Dessuten med Guadalope og Martinique så gir ryktet om longhaulbase på ORY et snev av mening

Artig når rykter går inn på ein slik måte! Take over the world, route by route, destination by destination :)

Glimrende !!

Det har vært alt for dyrt med AF til disse øyene så det blir bra med konkurranse her :-)

Det er allerede sterk konkurranse til Martinique og Guadalupe fra Frankrike med minst tre aktører med daglige avganger fra Paris. Var selv på Martinique i påsken, og ble overrasket over det store omfanget av fly til Frankrike. Samtidig er det nesten ikke trafikk til USA, så her er det er stort potensial.

Begge øyer er jo perler med få turister og lite infrastruktur - på Martinique var der f.eks. ingen hotellkjeder! Helt herlig, selv om man på den måten sikkert utelukker både forummedlemmer og amerikanere ;)

Norwegian starting December 2015 will be launching service between the Caribbean and US East Coast, linking Fort de France and Pointe-a-Pitre with Baltimore/Washington, Boston and New York JFK. These service will be operated by Boeing 737-800 aircraft.

eff 03DEC15 Boston – Pointe-a-Pitre 2 weekly
DY6703 BOS1300 – 1815PTP 73H 47
DY6702 PTP0825 – 1140BOS 73H 47

eff 03DEC15 New York JFK – Fort de France 3 weekly
DY6751 JFK1320 – 1915FDF 73H 246
DY6750 FDF0805 – 1200JFK 73H 246

eff 04DEC15 Baltimore/Washington – Fort de France 2 weekly
DY6755 BWI1300 – 1825FDF 73H 15
DY6754 FDF0810 – 1140BWI 73H 15

eff 04DEC15 New York JFK – Pointe-a-Pitre 3 weekly
DY6701 JFK1320 – 1855PTP 73H 135
DY6700 PTP0815 – 1200JFK 73H 135

eff 05DEC15 Baltimore/Washington – Pointe-a-Pitre 2 weekly
DY6705 BWI1300 – 1815PTP 73H 26
DY6704 PTP0825 – 1140BWI 73H 26

eff 06DEC15 Boston – Fort de France 2 weekly
DY6753 BOS1300 – 1830FDF 73H 37
DY6752 FDF0800 – 1140BOS 73H 37
http://airlineroute.net/2015/06/24/dy-fdfptp-dec15/

Joda det er turister der, men det er fra Quebec, Frankrike og Belgia.

Jeg har aldri vært på disse øyene så kan ikke uttale meg om nettopp de.
Men jeg har vært mye på Barbados. Der er det stor trafikk til USA og Toronto i Canada. Og jeg tør påstå at de fleste reisende på disse rutene ikke er amerikanske turister med blått hår. Det er folk fra Barbados som skal til familie og venner i USA, og kombinere besøk med shopping. Og så er det utvandrede folk som skal på ferie til Barbados, for å besøke familie og venner.

Og jeg ser ikke bort fra at disse franske øyene har en betydelig andel utvandrere bosatt i USA, som vil være en stor del av de reisende.

Jeg har aldri vært på disse øyene så kan ikke uttale meg om nettopp de.
Men jeg har vært mye på Barbados. Der er det stor trafikk til USA og Toronto i Canada. Og jeg tør påstå at de fleste reisende på disse rutene ikke er amerikanske turister med blått hår. Det er folk fra Barbados som skal til familie og venner i USA, og kombinere besøk med shopping. Og så er det utvandrede folk som skal på ferie til Barbados, for å besøke familie og venner.

Og jeg ser ikke bort fra at disse franske øyene har en betydelig andel utvandrere bosatt i USA, som vil være en stor del av de reisende.
Jeg har vært på begge øyene og mange andre øyer i regionen. Barbados som er engelskspråklig og har forbindelser til Storbritannia blir selvsagt veldig forskjellig og er et enkelt feriemål for engelskspråklige.

Har studert sammen med og treffer fortsatt folk fra Martinique og Guadeloupe, men har ikke en eneste gang hørt at noen nevne at de har familie i USA eller har planer om å reise dit. For dem er det 3 alternativer som er aktuelle for hvor de skal bo: En av hovedøyene, en småøy i nærheten eller fastlandsfrankrike. Ja, selvsagt vil det kunne være noen som flytter til andre steder, men det er absolutt ikke normen. Den andre ytterligheten i regionen er Venezuela. Snakker man med noen fra mellomklassen vil de ikke klare si to setninger til deg uten å nevne hvilken forbindelse eller planer de har mot USA.

Og det finnes som overalt noen som kan engelsk og som kan bookes som guide om det kommer inn en flokk turister som skal rundt noen timer fra en cruisebåt, men skal man være turist der over flere dager så blir man ganske hjelpeløs uten å kunne snakke fransk.

Jeg ser på dette som ren merkevarebygging mot det amerikanske markedet. Kan de tjene penger på det også så er det fin måte å bli kjent på.

Back