• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian med punktering på SVG (12/11-16)

Re: Norwegian med punktering på SVG (12/11-16)

Var det nordmenn som fløy eller spanjolene til Kjos?

Hva i all verden har det med saken å gjøre? Forøvrig ganske enkel å se, enten er det LN-reg eller EI-reg. ....
 
Re: Norwegian med punktering på SVG (12/11-16)

Hva i all verden har det med saken å gjøre? Forøvrig ganske enkel å se, enten er det LN-reg eller EI-reg. ....
Det har faktisk veldig mye med saken å gjøre. Med norsk Crew vil de bruke så lang tid på destinasjonen at de må ha døgnhvile før de kan returnere, eller bytte crew, som ikke finnes der. Nå returnerer de til Norge og da kan et annet norsk crew overta maskinen når den er reparert og kontrolert.
 
Re: Norwegian med punktering på SVG (12/11-16)

Forøvrig nok skandinaver på alle NAI baser også.
Kunne vært verre om det var D8 flight, da man fra LPA kjører på grensa av max hele tiden.
Da hadde D8 crew måtte tatt hotell i SVG fram til man fikk nytt crew fra en annen NAI-base
på plass, hvilket ville være enklere sagt en gjort.
Point in question - to diversions OSL LPA til LGW på to uker pga fatigue og out of hours.
Vil være på grensen til LH operation på SH roster når man flyr 5-7 timer hver vei så ofte med miks av active/passive - å sitte bak er definitivt mest slitsomt.
 
Back
Top