Norwegian med punktering på SVG (12/11-16)

SK305

Newcomer
Norwegian med punktering på SVG (12/11-16)

Eg ser at NAX36V sirkler sør for Sola etter take off. Brenner dei fuel for å lande igjen?
 
Re: Norwegian fly punkterte under avgang

Hvis det ikke haster så dumper og brenner man fuel til man har kommet ned til max landingsvekt. Mao avhengig av hvor mye fuel de har over den vekten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Norwegian fly punkterte under avgang

Nå passerte de nylig over huset mitt på vei mot Sola men de landet ikke. Kanskje en visuell inspeksjon fra tårnet først?
 
Re: NAX med problem?

Da landet de etter ca 4 timer i lufta rundt Stavanger/sola.
Håper Norwegian har backup plan for dem nå, at de slipper å vente i timevis på å komme seg til sol og varme :-)
 
Re: NAX med problem?

LN-NGR er på vei til SVG for å sende dem videre på DY8510 om en times tid...
 
Last edited:
Re: Norwegian med punktering på SVG (12/11-16)

Ny avgang er visstnok nå klokken 19.00, i følge TV 2's mann på SVG. Det var 185 passasjerer ombord og alle blir visst med til LPA i kveld.

Edit kl 19.15: Da er erstatnings-flyet LN-NGR på vei fra SVG til LPA som DY8510.
 
Last edited:
Re: Norwegian med punktering på SVG (12/11-16)

Bruker de luftbrems eller noe, når de flyr slik, for å øke drivstoff-forbruk ?
 
Re: Norwegian med punktering på SVG (12/11-16)

4 timer i luften?

Hadde det ikke vært like greit å fortsatt ett par timer, og kommet frem til destinasjon?

Ser jo poenget med at de har teknikere på SVG, men et hjulbytte på en 737 må vel kunne gjøres "hvorsomhelst"?

Noen med innsikt i bransjen som vet hvorfor man gjør det slik?
 
Re: Norwegian med punktering på SVG (12/11-16)

Sikkerhet og trafikale årsaker. Det er ikke bare hjulbytte som skal gjøres her. Maskinen må igjennom en omfattende sjekk før den kan settes i trafikk igjen. I tillegg sitter det 180 passasjerer på LPA som også skal hjem igjen. Så man går tilbake til Stavanger (eller evt en annen stasjon) hvor man kan få en erstatningsmaskin.
 
Re: Norwegian med punktering på SVG (12/11-16)

4 timer i luften?

Hadde det ikke vært like greit å fortsatt ett par timer, og kommet frem til destinasjon?

Ser jo poenget med at de har teknikere på SVG, men et hjulbytte på en 737 må vel kunne gjøres "hvorsomhelst"?

Noen med innsikt i bransjen som vet hvorfor man gjør det slik?

Det er en sensor som vil hindre at et alvorlig skadet hjul kommer opp i hjulbrønnen. Understellet vil automatisk falle ned igjen, dette for å beskytte komponenter i hjulbrønnen.

Man legger ikke ut på tur med et hjul hengende ute for å si det sånn... ^_^
 
Back
Top