• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian med oppvisningsflygning tirsdag 25. mai

Dette hadde vært noe å fådd med seg. Men desverre er man på jobb.
Dere som filmer/tar bilder, legg ut bildene på forumet så de av oss som ikke har muligheten, får sett det.

Sånn som været er nå så skal den fly som normalt..;

DEPARTURE: ENGM
DESTINATION: ENGM
CALLSIGN: NAX10ES
SOURCE: FPL
EOBT: 1005251220
ROUTE: TRF DCT SONER DCT BGU

Ser ut om den tar av fra OSL klokka 1420, å skal fly på 1000 fot, så ned på 500 fot underveis..;)

Blir Nesoddlandet på meg, så da får vi jo kanskje postet litt fra forskjellige vinkler senere idag:):)

Har som jeg nevnte over tannlegetime klokken 14.15, men kan nok kanskje få den 10 min før..

Er det da bare best å stå ved Aker Brygge, eller rekker jeg ut med 31-bussen?
Kan prøve Nesodden også...

Last edited:
Kan evt ta 30-bussen til hukodden og se på den komme forfra der ;)
Cloudy: Helt klart! Blir stilig å se hvordan det kommer å dra opp ikke langt fra Aker Brygge :D Fint med Holmenkollen i bakgrunnen for deg da ;) Får ta til takke med Plaza o.l. jeg :P

Last edited:
Fornebu er for meg det enkleste.. Men tror at sola kommer ganske greit fra den siden på den tiden av dagen, altså.. Hvis man tenker på hvordan forholdene på vollen v threshold 19R på OSL kontra FBU/Rolfstangen tror jeg det skal gå ganske greit. Nå er det jo til og med relativt overskyet

Det spørs om det går LNv22 - de to gule linjene under viser flight-planen - og da er det laaaangt inn til Aker Brygge.

Attachments

• LN-NOT.jpg
    LN-NOT.jpg
    78.8 KB · Views: 357
Det spørs om det går LNv22 - de to gule linjene under viser flight-planen - og da er det laaaangt inn til Aker Brygge.

Takker for den.. Muligheten er der for å ta båten over til nesoddtangen, men da blir det hele litt mer tidkrevende og stripen ser jo ut til også å være trukket et stykke utenfor, så spørs hvor stor opplevelsen blir derfra også..?

Jøss ligger SONER på fornebu??

D****, da vil vi jo få flotte bilder ved sjøflyhavna jo..:)

Kan nesten ikke vente med å se dette..:)

Har denne flighten noen andre ombord enn de 2 i cocpit?

Skal prøve å fohandle m møteleder om tid til å løpe ned til vannspeilet for å se....

Men, er det meningen at de skal ta av 01L fly rett mot TRF i 1000fot? Eller skal de høyere, så decende inn mot Oslofjorden?

Ser ikke bort i fra at de skal holde 1000 fot nedover..

blir spennende og se, FPL sier 1000 fot så..:)

Back