Norwegian med oppvisningsflygning tirsdag 25. mai

Tok bilde av LN-NOT på Vigra tirsdag denne uka gjennom vinduene ved Fjord Bar i andre etasje på ENAL...
44856.JPG

Last edited:
Kult om de fikk tatt bilde av nye hovedkvarteret sitt da med flyet rett over :)

Festlig Eurovision video de viser ombord nå også da... Men ser ikke ut som den er på YouTube eller deres hjemmeside

Dette høres jo morro ut. Jobber i Vika og en times pause for å overvære dette er absolutt noe jeg kunne tenke meg.

:)

Da står det bare igjen å finne en god unnskyldning til skolen for at jeg skal skulke for å se et fly komme over Oslo, haha...

Jeg tenker å stå litt videre sørover fra sjøflyhavna vendt mot oslofjorden, også kjent som Rolfstangen! De som vil kan møte meg der (er 183 cm og har ei hvit 100-400 linse som er lett gjennkjennelig. står nok ved sykkelen min, så vanskelig å finne meg tror jeg nok ikke) Happy spotting guys :D

Last edited:
Vaeret ser lovende ut ... og Rolfstangen er fra innsidehold antydet som det beste utkikksstedet. :up:

Bare en liten detalj - de, som alle andre, har vel permanent tillatelse til å fly så lavt hvis de flyr VFR ihht. BSL-F. Fjorden er vel regnet for utmark?

Ikke helt sikkert, de har visse selskapsregler i sin godkjente AoC(?) og der kan det stå at de ikke får fly VFR.. Jeg kjenner ikke reglene til Norwegian, men jeg mener bla. Widerøe aldri flyr VFR. Så kanskje går dispen ut på at de får fly VFR, ikke høyden??

Last edited:
Jeg tar 31-bussen fra Hausmannsgate (Elvebakken VGS) til Sjøflyhavna. Derfra ser du over til en odde, men litt strand, så må du bare gå innom bukta med mindre du liker å bade med kameraet i saltvann, også kommer du til en parkeringsplass som ligger på en liten høyde til høyre hvis du bare har fulgt veien langs vannet. Du går opp dit, for så å gå nedover den da bratte bakken du ser til venstre for deg. Når du er på bånn av bakken har du utsikt fra ei strand over hele indre oslofjord (fom. Gjeita tom. vestre del av hukodden/sjølyst) ;)

Jeg tar 31-bussen fra Hausmannsgate (Elvebakken VGS) til Sjøflyhavna. Derfra ser du over til en odde, men litt strand, så må du bare gå innom bukta med mindre du liker å bade med kameraet i saltvann, også kommer du til en parkeringsplass som ligger på en liten høyde til høyre hvis du bare har fulgt veien langs vannet. Du går opp dit, for så å gå nedover den da bratte bakken du ser til venstre for deg. Når du er på bånn av bakken har du utsikt fra ei strand over hele indre oslofjord (fom. Gjeita tom. vestre del av hukodden/sjølyst) ;)

Hvis man ser på rutetabellen http://www.trafikanten.no/trafikkinfo/tabeller/os/oslo-indre.pdf , så er det hvilken vei? Fant plutselig ut at jeg hr tannlegetime klokken 14.15!! :(

Back