Norwegian med København og Stockholm-Fort Lauderdale

owj1310

Newcomer
Norwegian med København og Stockholm-Fort Lauderdale

OG imorgen bliver det danskernes tur til en Norwegian langdistancerute - angiveligt til Florida... Dagens gode nyhed på en kold formiddag :)
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Til Florida? Hvordan skal dette flyet slinges da? Klarer dreamlineren BKK-CPH-MIA-CPH-BKK på 48 t?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det bør gå akkurat. FRA-MIA-MIA er omtrrent like langt og LH's A388 bruker 10:15 og 8:55. Dreamlineren er en smule raskere - så la oss for diskusjonens skyld si 9:45 og 8:30. Det er 18:15 i aktuell blokktid.

SAS' A340 bruker henholdsvis 12:00 og 10:30 på CPH-BKK-CPH. La oss si at Dreamlineren sparer inn 45 minutter på dettte hver vei, så har vi 11:15 og 9:45. Altså 21 timer akkurat.

Legg sammen 18:15 og 21 og du får 39.15. I samme periode trenger du fire bakkestopp. Det er sikkert mulig å snu 787'en på 90 minutter, men to timer er mer realistisk. Da er du oppe i 47.15.

Så ja - det burde gå akkurat. HiFly's A340 vil imidlertid slite med dette .......
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Til Florida? Hvordan skal dette flyet slinges da? Klarer dreamlineren BKK-CPH-MIA-CPH-BKK på 48 t?

Lufthansa flyr FRA-MIA-FRA på 9:55h og 9:05h blokktid med 744 og den flyr like raskt som 787. FRA-MIA er mer eller mindre like langt. Sikkert lagt inn litt ekstra slakk pga trafikk til FRA, men anta 9:45h og 8:55h blokktid på CPH-MIA-CPH. 2:00h må man vel ha for å tømme, rengjøre og fylle flyet? Da er man på 22:40h for rundturen. 25:20h holder kanskje tur-retur til Bangkok?
Uansett er det null rom for snag, vær og andre forsinkelser med en slik måte å slinge flyene på.

MIA fra Skandinavia burde jo være fullt mulig, sikkert et fornuftig valg fra DY.

Edit: Ser at MOW var litt raskere.
 
Last edited:
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Nå henger jeg ikke med her, ellers har jeg aldri fått det med meg - skal DU fly til Florida fra CPH?
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Til Florida? Hvordan skal dette flyet slinges da? Klarer dreamlineren BKK-CPH-MIA-CPH-BKK på 48 t?

Er vel større sannsynlighet for en W-slinge, og man skal ikke se bort i fra at det er CPH-MIA, OSL-MIA og ARN-MIA som annonseres i morgen
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Nogen der ved hvad tid pressemødet er?

Jeg håber stadigvæk på at JFK bliver præsenteret :D
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hmmm ... var det ikke jeg som i fjor sommer nevnte noe om at et skandinavisk selskap hadde vært i kontakt med FLL i forbindelse med oppstart av Dreamlinertrafikk ...? ;)
 
Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hmmm ... var det ikke jeg som i fjor sommer nevnte noe om at et skandinavisk selskap hadde vært i kontakt med FLL i forbindelse med oppstart av Dreamlinertrafikk ...? ;)

We bow for the master, hehe

:devot: :devot: :devot: :devot: :devot: :devot: :devot: :devot: :devot: :devot: :devot:
 
Re: Norwegian med København-Fort Lauderdale

Da er det bare å telle minutter før Royal Caribbean dukker opp med nok et nytt Fly&Cruisepakke.. ;)
 
Re: Norwegian med København-Fort Lauderdale

Hadde denne ruta gått fra Norge hadde jeg vært på den. Nå er jeg mer usikker. FLL er antagelig en svært gunstig flyplass å ankomme USA på, og sikkert svært mye bedre enn MIA. Men så må man altså bytte i CPH først, og da må man sammenligne med andre rutinger til Florida med en stopp. Men helt klart en interressant rute som vil være attraktiv for cruise-passasjerer fra flere land i Europa.
 
Re: Norwegian med København-Fort Lauderdale

Wowzer... Den har jeg tro på.

Tøft av Norwegian.
 
Re: Norwegian med København-Fort Lauderdale

Hmpf, jeg ville mye heller hatt MCO... Og OSL-MCO, selvfølgelig.
 
Re: Norwegian med København-Fort Lauderdale

Men denne må jo på ett eller annet vis henge sammen med andre ruter, så flyet kan komme innom BKk fra tid til annen. Vil dette si at det også kommer en CPH-BKK rute, eller blir det en FLL- Gatwick-BKK?
 
Re: Norwegian med København-Fort Lauderdale

Dette slår vel beina under Norwegians argument om at det beste er å fly direkte til destinasjonen uten mellomlanding i CPH? I hvert fall hva passasjerer i Oslo-området angår. Der har vel Skånvik flere ganger brukt negative termer om SAS. Blir spennende å se hvordan ordkrigen forandrer seg.
 
Norwegian med København-Fort Lauderdale

Er ikke umulig det kommer ruter til FLL fra flere stedet enn CPH....

Uansett tror jeg dette er fornuftige ruter hvor man kan oppnå gode volumer av fritidsreisende
 
Back
Top