• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

- Norwegian med 11 nye 738'er i 2009

Er det noen som kan oppdatere oss mht når LN-NOO og LN-NOQ blir satt i trafikk?

Kanksje en av de alt flyr i dag? Det var et DY-fly som på flyradaren ikke viste flytype eller reg, det kom inn som DY247 fra TOS og skal ut igje fra gate 30 som DY1804 til AGP...

Jeg bare lurer. :)

btw er både LN-NOM og LN-NON i trafikk nå?

Se etter hex-koden:

Hex (Mode-S): 4785E3 = LN-NON
Hex (Mode-S): 4785E4 = LN-NOM

Noen som har den for LN-NOO og LN-NOQ?

Folken bak "Radaren" er uhyre trege til å få med seg nye ting:(

Takk for svar begge 2 :)

Morsomt med DY247, jeg hadde på en måte på følelsen, "er dette LN-NOO?"

Og nå er den i lufta igjen som DY1804, med Hex 4785E1

(OT: Hva er egentlig dette med Hex (Mode-S) ? )

Det er digitalt Fellowship - hex henviser til 16-tallssystemet og beskrives med disse tegnene 0123456789ABCDEF.

I tilfelle NOO med hex-kode 4785E1 så tilsvarer det i ti-tallssystemet 4 687 329. De som holder på med webdesign kjenner igjen tilsvarende fargekode (24-bits fargekode som beskriver de 16,77 millioner fargene de fleste finner på sin skjerm). Koden til NOO er en nydelig mettet lyseblå farge ;)

Nice! Er vel ikke kommet noe av LN-NOQ tenker jeg heller er litt spent på den om den og får Norwegian.com stickers.

Hvilke 737-800 maskiner er levert og flyr for DY nå?

LN-NOB, -NOC, -NOD, -NOE, -NOF, -NOM, -NON og -NOO

Stemmer dette? -Eller er det flere?

Dette stemmer pr. i dag, men det kommer to til i løpet av få dager (som nevnt lenger opp i denne tråden).

Back