• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

- Norwegian med 11 nye 738'er i 2009

Se der ja, er vel KKM og KKJ som forsvinner tror jeg, da de er eldst.

KKM ble bygget i 1990 og KKJ i 1997, så disse er ikke eldst. KKR og KKW ble bygget i 1988 og KKF, KKG og KKS i 1989. Flyenes tid hos Norwegian avhenger nok uansett mer av kontraktstid enn alder på maskinene.

Vedlikehold har også en del og si. En godt vedlikeholdt maskin fra f.eks -89 kan være bedre å beholde enn en dårlig vedlikeholdt maskin fra f.eks -95

Men det som også kan spille en faktor er hvem flyet har flydd for og ikke minst hvor? Inneriks i Norge eller innenriks i USA......

Off-Topic: BSSW, du har PM ;) (Noe helt annet)

Det kan være lurt å lese litt i tråden før du spør, Aleksander.
På den måten hadde du fått svar på begge spørsmålene dine..

(NOO kom i dag, NOQ kom ikke, NOO er ex OY-SEJ)

Jeg leste absolutt alle:D Men det var så mangen forskjellige svar om hvilke regger som var hvilke. Takker for de korrekte av deg:D For og si det sånn, Reg diskutering er J*vlig synes jeg. Blir forvirret når det er så mange forskjellige svar hvis du skjønner.

Du er ikke den eneste som har falt av logikken her for lenge siden. ;) Jeg bare følger strømmen nå...

Hva slags reaksjoner kommer hvis jeg nå sier at neste maskin etter NOQ er LN-NOG mon tro? :D

NOO og NOQ er jo ikke fabrikk nye:P Vet noen om hvor mange som er fabrikk nye og hvilke som her leaset/kjøpt fra andre selskaper? Eller har alle fabrikk nye kommet?

Last edited:
Eller bruke litt sökefunksjonen her. Det finnes en god antall topic om dette. Blant annent er det skrivet noko om dette en side för i denne topic. Litt haar-reisende nar det kommer likevel slike innlegg.

Back