Tvilsomt at det er hold i slike rykter. Hørte det samme rykte om DY våren 2008...
Det var vel også saken som brakte det erverdige Handels og Sjøfartstidene ned på nivå med Se&Hør ? , saken var vel neppe stor og viktig, selv om bestikkelse av Svensk statsansatt overhode ikke er bra og måtte påtales.
Ja - jeg skjønner at de første går til å bytte ut gammelt matriell, men hva med alle de overskytende?
Den eneste forskjellen mellom de to vil vel være at Norwegian vil ha en dobbelt så stort tall for RPK.
Når en summerer antall 737NG i den fullstendig utskiftede flåten, så er antall fly omtrent det samme som den norske avdelingen til konkurrenten hadde på sitt høyeste nivå.
The step beyond... Når enten DY eller SK går konkurs på grunn av manglende inntekter i forhold til forpliktelsene, hva skjer med "det norske" markedet da?
Heisann!
Boeing har tilbudt "back-stop" finansiereing til de fleste flyselskapene som har bestillinger om dagen, og selv om disse har en hoeyere rente enn det man ser etter i dag, er det en god loesning for mange. Dette er som oftest en midlertidig loesning og jeg regner med at de fleste selskapene som tar dette tilbudet vil proeve aa refinansiere disse flyene senere...
Jeg regner med at om det skulle skorte paa banker om stiller opp vil Norwegian ogsaa ha denne muligheten...
Dag
Hva er back-stop?
...Det betyr strengt tatt at Boeing garanterer for den delen av finansieringen som Norwegian ikke får til selv...
Back Stop: In an issue of new stock, a guarantee made by an investor, usually an institution, to a publicly-traded company that it will buy the remainder of an issue if the company is unable to place it all with other investors. For example, an institution may announce that it will provide 100% back stop to a company's new issue up to $50 million. If the company only raises $35 million by placing the security with other investors, the institution will buy the remaining $15 million worth of stock.
Airbus, CIT Group Inc., Crédit Agricole Indosuez (CAI) and Kreditanstalt für Wiederaufbau (KfW) announce the creation of Avion Capital Limited. This new joint venture company will provide, on a non-exclusive basis, financing, in the form of finance leases or long term loans, at market rates for Airbus customers who have either called on an Airbus backstop financing commitment or who have otherwise sought the assistance of Airbus to source or arrange secured financing at delivery. It is the ultimate goal of Avion to sell down its financings.
Jeg hørte fra en i Statoil som snakte om at de hadde planer om å investere for å få lavere priser når de sender ansatte rundt. Men bare et rykte.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.