Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Utfordringen er vel at når man går på en smell kan det fort gå dager før de får nøstet opp i forsinkelsene. Det kan virke som det er større sannsynlighet for at man blir stuck i dagesvis med Norwegian enn med andre europeere som flyr longhaul over dammen hvertfall - når ulykken først er ute.

I hvert fall om man har kort med edlere farger på hos andre selskaper.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Katastrofe og rulett? Nå har det gått relativt smertefritt siste 6 mnd etter at de har endret litt på program og backup og vet ikke hvor mange hundre flyvninger de har gjennomfør i rute i den perioden. Derfor blir det veldig voldsomt hvordan du dømmer konkurrenten din basert på et par tre hendelser siste dager...

Jeg er enig at 70 timers forsinkelse ikke holder selv om pax får kost og losji men både 1 og 2 dagers forsinkelser skjer også for tradisjonelle nettverksselskaper.

6 måneder er vel å ta i. Sto en gjeng i MCO i nesten 3 dager rett etter påske.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

6 måneder er vel å ta i. Sto en gjeng i MCO i nesten 3 dager rett etter påske.

Men jeg vil likevel ikke kalle det en skandale eller rulett.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Man kan kalle det hva man vil, men når jeg reiser er det 95% i jobbsammenheng, og da må man kunne stole på at selskapet man reiser med klarer å løse slike ting FØR man sitter et sted i flere dager uten hjelp..

Så lenge Norwegian ikke har bedre systemer og avtaler med andre selskap, så utgår de totalt på langdistanse! Vet jeg har svært mange jobbreisende som er enige, her må NAS ta grep om de vil ha den kundegruppen og ikke bare fritidsreisende.

Kim
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Det er nok en liten forbigående omdømmenedgang for DU, for om noen uker er dette glemt igjen og mange av de samme passasjerene er snart på nett og booker nye reiser med Norwegian.. om de har lavest pris også denne gangen...
Hadde selv en longhaull reise forrige uke til Bangkok, hvor vi skulle reise med Swiss.
Swiss kansellerte flyet OSLZRH, og der var det hele eminent håndtert med SMS som fortalte dette, samt at vi var ombooket direkte til BKK med Thai samme ettermiddag.
Landet 4 timer før opprinnelig plan i BKK.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Man kan kalle det hva man vil, men når jeg reiser er det 95% i jobbsammenheng, og da må man kunne stole på at selskapet man reiser med klarer å løse slike ting FØR man sitter et sted i flere dager uten hjelp..

Så lenge Norwegian ikke har bedre systemer og avtaler med andre selskap, så utgår de totalt på langdistanse! Vet jeg har svært mange jobbreisende som er enige, her må NAS ta grep om de vil ha den kundegruppen og ikke bare fritidsreisende.

Kim

Nettopp! Norwegian er flott når alt går på skinner - både billig og bra - men det er i det øyeblikket det svikter at katastrofen kan bli nærmest komplett. Jeg våger rett og slett ikek bruke Norwegian longhaul i forbindelse med jobbreiser, for dersom et eller annet skjer, så sitter man der. Jeg våger det knappest nok i private sammenhenger heller, for det hjelper lite å sitte i Orlando eller Los Angeles forsinket på tredje dagen dersom man har avtaler og forpliktelser hjemme. Jeg tror Norwegians løsning er å gjøre som Air Berlin og inngå i en eller annen allianse - i alle fall hvis de skal satse på longhaul.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Jeg tror Norwegians løsning er å gjøre som Air Berlin og inngå i en eller annen allianse - i alle fall hvis de skal satse på longhaul.

Det de trenger er interlineavtaler og mer viktig: Prosedyrer som tillater ombooking på andre selskaper. Allianse eller ikke er uvesentlig, det er bare et salgssamarbeid. Uten interlineavtale må man uansett opp med et kredittkort ska de kjøpe billetter hos andre.

Men uten prosedyrer/fullmakt og instrukser kan ikke de flyplassansatte gjøre noe uansett.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Nettopp! Norwegian er flott når alt går på skinner - både billig og bra - men det er i det øyeblikket det svikter at katastrofen kan bli nærmest komplett. Jeg våger rett og slett ikek bruke Norwegian longhaul i forbindelse med jobbreiser, for dersom et eller annet skjer, så sitter man der. Jeg våger det knappest nok i private sammenhenger heller, for det hjelper lite å sitte i Orlando eller Los Angeles forsinket på tredje dagen dersom man har avtaler og forpliktelser hjemme. Jeg tror Norwegians løsning er å gjøre som Air Berlin og inngå i en eller annen allianse - i alle fall hvis de skal satse på longhaul.

Helt enig!

Jeg har brukt Norwegian mye mellom OSL og CPH siden jeg har familie i København og jeg har jevnt over vært veldig fornøyd. Alt har gått på skinner hver gang jeg har brukt dem og både bagasjen min og jeg har kommet oss fra A til Å til til oppsatt tid (for en billig penge) hver gang.

Til tross for at jeg kun har positive erfaringer med Norwegian tør jeg ikke å benytte meg av longhaul hos dem av samme grunn som Sundet81. Så lenge de ikke har prosedyrer/samarbeidsavtaler på plass som sikrer at jeg ikke risikerer å bli sittende fast i dagevis om det oppstår problemer velger jeg andre flyselskap enn Norwegian på longhaul.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Det er jo lett å påpeke hva Norwegian bør gjøre for å skaffe bedre alternativer til de reisende når det går galt, sett fra de reisendes perspektiv, men det er vanskelig å argumentere for at Norwegian skal ta på seg disse kostnadene om det ikke er lønnsomt for dem. Spørsmålet er ikke om Norwegian kunne gjort mer, men om Norwegian taper på å ikke gjøre mer.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Det er jo lett å påpeke hva Norwegian bør gjøre for å skaffe bedre alternativer til de reisende når det går galt, sett fra de reisendes perspektiv, men det er vanskelig å argumentere for at Norwegian skal ta på seg disse kostnadene om det ikke er lønnsomt for dem. Spørsmålet er ikke om Norwegian kunne gjort mer, men om Norwegian taper på å ikke gjøre mer.

Så det du mener er "up yours med de rejsende", bare Norwegian tjener på det ??
OG du mener, hvis jeg læser dit indlæg rigtigt, at det ikke er Norwegians pligt at sørge for at deres passagerer kommer hurtigst muligt til deres destination, men at i tilfælde af 3(3 dage) forsinkelse, at gæsterne selv sørger for at komme frem, og at de i øvrigt selv skal betale ???
Norwegian er helt sikkert OK, men de fejler groft når de ikke vil sørge for at deres gæster kommer frem ASAP.
Det er også Norwegians ØKONOMISKE ansvar at få deres gæster frem hurtigt...
De kan ikke nytte at selskaber gang på gang siger de ombooker, men det er jo ikke til andre selskaber...

OG hvis du virkelig mener at Norwegian ikke skal sørge for sine gæster, ja så er du altså langt ude.
Hilsen Ole
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Så det du mener er "up yours med de rejsende", bare Norwegian tjener på det ??
OG du mener, hvis jeg læser dit indlæg rigtigt, at det ikke er Norwegians pligt at sørge for at deres passagerer kommer hurtigst muligt til deres destination, men at i tilfælde af 3(3 dage) forsinkelse, at gæsterne selv sørger for at komme frem, og at de i øvrigt selv skal betale ???
Norwegian er helt sikkert OK, men de fejler groft når de ikke vil sørge for at deres gæster kommer frem ASAP.
Det er også Norwegians ØKONOMISKE ansvar at få deres gæster frem hurtigt...
De kan ikke nytte at selskaber gang på gang siger de ombooker, men det er jo ikke til andre selskaber...

OG hvis du virkelig mener at Norwegian ikke skal sørge for sine gæster, ja så er du altså langt ude.
Hilsen Ole

I likhet med andre selskaper så synes det vel som at DY/DU har som hovedregel at de ikke ombooker til andre selskaper. Det er ikke noe som tvinger DY/DU til å ha en annen ordning med ombooking til andre selskaper, og kundene får ta innover seg dette når de booker med Norwegian.

Norwegian er selvsagt forpliktet til å følge opp de rettigheter de reisende har, men har ikke noen forpliktelse til å booke om til andre selskaper. Dette er en strategi som er basert på en vurdering Norwegian selv får ta, og som Landkrabbe peker på så er dette en økonomisk vurdering for Norwegian. Blir det for kostbart i form av tapt anseelse og trafikk så vil de nok endre på strategien. Jeg tror ikke det spiller en spesielt stor rolle, for det har ikke vært veldig mye tull i den senere tid. De reisende glemmer fort.

Uten å trekke dette off topic så har vi vel etterhvert ganske mange eksempler på at selv nettverksselskaper ikke nødvendigvis booker om til andre selskaper (har vel egenhendig opplevd dette med et annet skandinavisk selskap opp til flere ganger - selv med status; hadde jeg ikke presset på en spesifikk løsning selv hadde jeg fått en nesten 20 timers forsinkelse på en enkelt reise fra England til Norge), selv om jeg nok føler meg mer trygg på å få dette gjort hos et nettverksselskap enn hos f.eks. Norwegian.
 
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)

Så det du mener er "up yours med de rejsende", bare Norwegian tjener på det ??


Litt forenklet så ja, og det er noe alle selskaper praktiserer, selv om det selvsagt ikke er noe man sier høyt

Utfordringen er og finne en balansegang, mellom hvor langt man skal strekke strikken uten at det går utover inntjeningen. Omdømme er i følge meg litt overvurdert, og selv om jeg tror kanskje de kunne økt salg/yield med og være litt mer behjelpelige, så er det alltid en balansegang. Det er lite vits og yte "for god" kundeservice også, hvis selskapet ikke får noe igjen for det
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Ser ut som om noen burde tatt seg en bolle og talt til ti, men istedenfor bruker de tid og krefter på å krenke stakkarne som jobber i første linje hos Norwegian:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/...le-skjelt-ut-av-illsint-passasjer/a/24085724/

Han snek foran de andre passasjerene før han begynte å skjelle meg ut fordi jeg ikke kunne hjelpe ham å booke om flyet hans. Jeg fortalte ham at han ikke kom til å få hjelp hvis han ikke roet seg ned, og da begynte han å skjelle ut en av kollegene mine isteden, sier kvinnen til VG.

I studietiden har jeg hatt deltidsjobber hvor jeg har kommet i kontakt med "denne typen folk". Er ikke grenser for hvor uforskammet folk kan være. At noen faktisk synes det er greit å oppføre seg slik er for meg totalt uforståelig.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Ser ut som om noen burde tatt seg en bolle og talt til ti, men istedenfor bruker de tid og krefter på å krenke stakkarne som jobber i første linje hos Norwegian:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/...le-skjelt-ut-av-illsint-passasjer/a/24085724/



I studietiden har jeg hatt deltidsjobber hvor jeg har kommet i kontakt med "denne typen folk". Er ikke grenser for hvor uforskammet folk kan være. At noen faktisk synes det er greit å oppføre seg slik er for meg totalt uforståelig.

Virkelig ikke greit å oppføre seg slik.

Jeg må samtidig si jeg reagerer litt på en ting i hennes innlegg (ikke relatert til personen i leserbrevet altså, han er ikke mye å spare på):

Til slutt har du provosert meg så kraftig at jeg forklarer at du har faktisk ikke krav på noe mer, det er disse vilkårene du som person godtok når du kjøpte billetten..

Her vet man altså at Norwegian (igjen) har basert seg på at ting skal gå seg til, en situasjon de strengt tatt kunne unngått, og at dette får ganske store konsekvenser for folk. Da blir rekken om at det er dette du har krav på ganske tynn.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Jeg gjorde et kjapt søk på 3 hotellrom på Hotels.com nå, og det var masse hoteller like ved flyplassen å velge i. Skeptisk til at de ikke finner noe. Mistenker at det er viljen det skorter på.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Hvis du er på 1 motor skal du lande på "nearest suitable airport".
"Suitable" i dette tilfelle refererer til flyet, dvs lengde på rullebane, etc., ikke hva som er mest suitable for pax eller selskapet. At det blir en overweight landing får så være.

Hadde ikke Seattle vært en ideell flyplass å lande på i dette tilfellet?
Kortere flytid og sikkert midt i smørøyet når det gjelder tilgang på reservedeler og ressurser for reparasjon.
Så i media i går at Sandaker Nilsen uttalte at Boeing hadde sendt feil del og forårsaket ekstra forsinkelse...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Mistenker at det er viljen det skorter på.

Det er jeg overbevist om, her skal det spares alle plasser. Og de som lykkes får ett klapp på skulderen av Bjørn selv :)

Uansett, latterlig av DY.

Dette er en av grunnene til at jeg ikke flyr DY. Du har absolutt ingen garanti for at du faktisk kommer fram, og at du til en viss grad blir fulgt opp. Jeg er ofte misfornøyd og grinete med WF og SK, men de skal ha det at de alltid klarer å få på plass en løsning.

Heldigvis for Kjos er uansett det viktigste for folk flest at billettene tilsynelatende er kjempebillig.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Det må da snart være ett marked for å kjøpe ekstra reiseforsikring ved booking av billetter hos DY: Unngå å bli Kjosfast, bestill ekstra Kjosskyss forsikring [emoji51]. Men billig blir den nok ikke[emoji849].


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2017-tråden)

Jeg gjorde et kjapt søk på 3 hotellrom på Hotels.com nå, og det var masse hoteller like ved flyplassen å velge i. Skeptisk til at de ikke finner noe. Mistenker at det er viljen det skorter på.

Synes det er merkelig selv. Skulle tro OAK/SFO hadde kapasitet til å håndtere dette. Men nå vet vi ikke alt, men at de ikke klarer å oppdrive hotellrom? Synes vi har hørt det før fra fra den kanten
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top