Antar de underbetalte stakkarene som jobber for DY ikke har kapasitet, lyst til å skaffe hotellrom for hundrevis av folk...
Hva gjør de om hotellet spør : "Hvem betaler ?"
Hadde ikke Seattle vært en ideell flyplass å lande på i dette tilfellet?
Kortere flytid og sikkert midt i smørøyet når det gjelder tilgang på reservedeler og ressurser for reparasjon.
Så i media i går at Sandaker Nilsen uttalte at Boeing hadde sendt feil del og forårsaket ekstra forsinkelse...
"underbetalte stakkarene som jobber for DY", på hvilket grunnlag kan du si at agentene som Norwegian kjøper tjenester av er underbetalte?
Jo, og de oppfordrer ofte til det også siden det er mer effektivt der og da. Står også i SMSer de sender ut (og på weben):Er det ikke bare å betale for et hotell og sende regningen til Norwegian i ettertid da?
...you may arrange your own accommodation and we will reimburse reasonable costs provided you can present an original receipt.
Er det ikke bare å betale for et hotell og sende regningen til Norwegian i ettertid da? Eller er jeg veldig naiv nå?
Paa kartet er nok Seattle midt I smoeroeyet, men det er lite ledige hotel rom her - stort sett USD 4-500 paa de som har rom ledige, noen faa rom rundt SEATAC.
Hotellkapasiteten i Seattle er alltid sprengt i juli. Hilden en som prøvde å finne hotellrom til 281 passasjerer klokken to om natten under Seafair ....
Ok, her er kortversjonen av det som skjedde frem til kansellering:
DY 7201, med avgangstid kl 13.55, taxet ut til rullebane, da Kaptein meddelte fra flightdeck
at de hadde fått en indikasjon i venstre motor, og at de derfor måtte taxe tilbake til gate
for å kontrollere dette. Vi passasjerer ble henvist til venteområdet ved gate. Her satt vi i
4 timer og såg på at teknisk crew jobbet på venstre motor. Kl 18 ble det annonsert at det
skulle kjøres en test på venstre motor, og hvis alt var ok skulle flyet ta av kort tid etter. Kl
19.15 kommer gatemanager fra Mendez sammen med 2 teknikere som hadde jobbet med
motoren og annonserer at de ikke blir ferdig med motoren tidsnok, og at flightcrew vil gå
ut på tid, og derfor blir flighten kansellert.
Teknisk personell står til rådighet med svar til de om som måtte ønske det.
Kl 20.30 tikker det inn en melding på mobilene til passasjerene; «pga teknisk er flighten
innstillt og ny tid er kl 08.00 dagen etter».
Måten Norwegian valgte å håndtere denne kanselleringen var det som gjorde at jeg valgte å sende inn krav om standardkompensasjon på 600 euro.
Svaret jeg fikk fra Norwegian var dette :
«Norwegian avgång DY7201 (OSL-BKK) 22.11.2017 blev dessvärre inställd. Denna
oregelmässighet blev förorsakad av en extraordinär omständighet som inte kunde
undvikas även om alla rimliga åtgärder genomfördes.*»
Videre sto det:
«This flight was cancelled due to adverse weather conditions.»
Siden det var ren løgn, svarte jeg på den mailen omgående, og ba dem se på saken en gang til siden dette ikke stemmte, og jeg beskrev situasjonen.
Senere samme dag fikk jeg svar at de sto på sitt, og opprettholdt sin avgjørelse.
Siden jeg var litt forberedt på det svaret hadde jeg allerede gjort klar min klage til Transportklagenemda, og den ble sendt inn I samme øyeblikk.
Jeg har også nå fått tak I loggen som viser at vi taxet ut til rullebanen, før vi snudde og taxet inn til gate igjen.
Jeg har I alle år vært en happy Norwegian kunde, og sluppet unna de store forsinkelsene, men denne saken har skapt en bitter ettersmak.
Jeg skjønner jo at Norwegian og de andre flyselskapene tjener masse penger på å automatisk avslå disse kravene, men å operere med direkte løgn, uten å underbygge grunnen, ja da blir jeg litt gretten.
Derfor var det litt interessant å vite om disse kanselleringene ble loggført med grunn til kansellering osv slik at vi kan sjekke dette selv.
Dere må gjerne gi tilbakemelding på dette, positive som negativt![]()
Slik saken står for meg, så er jo dette ren svindel og bedrag hvis de skylder på været, når vi vet at dette var teknisk.
For å gi en liten opdatering I denne saken.
Fikk mail I går at de nå har snudd I denne saken, og vil imøtegå mitt krav, og de beklager ulempene dette har medført meg.
Jeg er jo fornøyd, men hva var årsaken til at de plutselig snudde mon tro ?
Jeg liker å spekulere![]()
For å gi en liten opdatering I denne saken.
Fikk mail I går at de nå har snudd I denne saken, og vil imøtegå mitt krav, og de beklager ulempene dette har medført meg.
Jeg er jo fornøyd, men hva var årsaken til at de plutselig snudde mon tro ?
Jeg liker å spekulere![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.