TOS
ScanFlyer Mile High Club
Re: Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc)
Som Discus skriver så er det nok av praktiske årsaker at man setter opp et nytt flightnummer. Om de også gjør dette for å få en bedre punktlighetsstatistikk vet jeg ikke.
Årsaken til at jeg har snakket om gjennomsnittlig forsinkelse er fordi det er en parameter i det Avinor rapporterer. Jeg forstår at det her på forumet er lite interesse for gjennomsnitt, men det er nå engang en av de elementene man har informasjon om (man har ikke informasjon fra Avinor om andre egenskaper ved fordelingen av forsinkelsene - i alle fall ikke det som er presentert her).
Gjennomsnitt er nettopp det - et gjennomsnitt. De faktiske forsinkelsene er da ofte kortere eller lengre enn dette. Vanskeligere er det vel ikke.
Er dette bare for å pynte på statistikken?
Håper TOS kan gi meg en god forklaring siden han er mest opptatt av begrepet "gjennomsnittlig forsinkelse" der Norwegian skiller seg lite ut fra SAS
Som Discus skriver så er det nok av praktiske årsaker at man setter opp et nytt flightnummer. Om de også gjør dette for å få en bedre punktlighetsstatistikk vet jeg ikke.
Årsaken til at jeg har snakket om gjennomsnittlig forsinkelse er fordi det er en parameter i det Avinor rapporterer. Jeg forstår at det her på forumet er lite interesse for gjennomsnitt, men det er nå engang en av de elementene man har informasjon om (man har ikke informasjon fra Avinor om andre egenskaper ved fordelingen av forsinkelsene - i alle fall ikke det som er presentert her).
For min del så har jeg aldri blitt "gjennomsnittlig" for sinket. De gangene jeg har opplevd forsinkelser har de vært reelle hva angår tid.
Gjennomsnitt er nettopp det - et gjennomsnitt. De faktiske forsinkelsene er da ofte kortere eller lengre enn dette. Vanskeligere er det vel ikke.
Last edited: