• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian legger ned Værnes - Tromsø

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Norwegian legger ned Værnes - Tromsø

Ruten har ikke gitt penger i kassen, og legges ned etter påske.

http://www.adressa.no/nyheter/midtnorge/article449201.ece

Re: Norwegian legger ned TRD-TOS

Skal verte artigt å sjå om det vert like store protestar når DY legg ned som det garantert hadde vorte dersom SK hadde lagt ned..:)

Originally posted by wf145
Skal verte artigt å sjå om det vert like store protestar når DY legg ned som det garantert hadde vorte dersom SK hadde lagt ned..:)

Det er litt forskjell på hva en stor og en liten aktør gjør. DY er liten SK er stor. Om et par år er det DY som får det, mens easyJet kan gjøre som de vil :D

ryktene sier at BGO-TRD også ryker snart. Det er ikke mulig å booke BGO-TRD etter 28. mars heller - og jeg nekter å tro at den kjærra er full hver dag i hele april... I Amadeus ligger den ute med null i ava....

Rart at det ikke skal være mulig å tjene noe på ruter mellom de byene (eller SVG-TRD for den del). Reiser det virkelig så få folk der? Eller er det bare at DY har ubrukelige rutetider?

jeg tror nr. 2 er rett svar - ubrukelige rutetider

Ikke spesielt overraskende at TRD-TOS ryker. Det var bare noen få avganger i uken som gikk midt på dagen.

Originally posted by Isbamse
Rart at det ikke skal være mulig å tjene noe på ruter mellom de byene (eller SVG-TRD for den del). Reiser det virkelig så få folk der? Eller er det bare at DY har ubrukelige rutetider?
Det er ingen som har forsøkt å fly SVG-TRD.....har mye større tro på at det skal gå, enn TRD-TOS. Men ingen som har giddet forsøke....merkelig nok.

Originally posted by CK
ryktene sier at BGO-TRD også ryker snart. Det er ikke mulig å booke BGO-TRD etter 28. mars heller - og jeg nekter å tro at den kjærra er full hver dag i hele april... I Amadeus ligger den ute med null i ava....
Men Ellingsen presisrer i intervjuet at TRD-BGO skal fortsette:

Nå har vi øket frekvensen mellom Trondheim og Oslo og er oppe i 50 avganger i uka. Når det gjelder Bergens-ruten så kommer vi til å fortsette å drive den, sier informasjonsdirektør Anne Grete Ellingsen.
I løpet av 2005 skal det også etableres en sommerrute på strekningen Oslo-Kirkenes.
Ellingsen tør ikke love nye ruter fra Værnes med det første, men viser til at selskapet vurderer å øke kapasiteten på London-ruten.
Ruten som i løpet av siste år er økt fra fire til fem avganger ukentlig er en av de mest populære destinasjonene.

joda, jeg ser hva ellingsen sier, men det er ikke mulig å kjøpe billetter BGO-TRD etter 28. mars. Alle flightene er stengt, et greit knep å ta på fly som ikke skal gå - så slipper du å måtte ombooke eller refundere billetter. Setter en kopp karks på at BGO-TRD er historie også

Synes det er utrolig rart at ikke minst sas commuter har startet op SVG-TRD, men jeg tror faktisk det er fordi Sas vil styre alt via BGO, da dette gir en høyere kabinfaktor. Jeg vet ikke, men jeg tror det.
SVG-TRD ville uansett gitt ett mye høyere belegg enn f.eks SVG-KRS, som flys 5 ganger daglig. Ruten har ett heller lavt belegg, og det skulle vært morro å sett hvor høy kabinfaktoren er på den ruten!

Originally posted by wf145
Tja - SASBraathens legger ned rutene fra Oslo til Geneve, London LGW blant annet, men har ikke hørt mange protester av den grunn. ;)

Dumt om BGO-TRD ryker, har brukt den noen ganger, og det har vært godt belegg hver gang. Har ikke fått veldig billige billetter heller. Men noen forretningsrute er det jo definitivt ikke med de rutetidene.

Originally posted by CK
joda, jeg ser hva ellingsen sier, men det er ikke mulig å kjøpe billetter BGO-TRD etter 28. mars. Alle flightene er stengt, et greit knep å ta på fly som ikke skal gå - så slipper du å måtte ombooke eller refundere billetter. Setter en kopp karks på at BGO-TRD er historie også

Vedder en god kopp karsk imot
:cheers:. TRD-BGO kan nå bestilles for avganger etter 28. mars.

Men hvem som har rett vil tiden vise...

Synd for passasjerene at TRD-TOS blir lagt ned, men bra for DY hvis ruten ikke er lønnsom.:sarc

De startet jo denne ruten i mai 2003, så det kan ikke ha vært evig tap? Er nok en "reaksjon" på at SAS Braathens nå kan konkurrere på pris...

Jeg hadde hatt tro på en Norwegian rute som startet om morgenen i Stavanger og gikk:

Stavanger 0700-Trondheim 0830-Bodø 0945-Tromsø 1030
Så tatt en formiddagstur til Oslo 1115-1315 og returnert fra Oslo 1345-1545...og så tatt turen ned langs kysten fra Tromsø 1615 - Bodø 1715 - Trondheim 1845 - Stavanger 1945. Flyet hadde også rukket en tur til Oslo før kvelden kom 2020-2115. (tidene er selvsagt grovt utregnet)

Vet at dette ikke er helt etter Norwegian sin punkt-punkt trafikkonsept, men har tro på at man kunne fått en god del passasjerer mellom Stavanger-Trondheim om morgen/ettermiddag, samt forbedret tidene mellom Trondheim og Nord-Norge. Ved å legge inn Bodø på turen mellom TRD-TOS tror jeg ruta hadde vært aktuell for flere.

Bare en tanke.

Hei.
Ser at dette er et gammelt innlegg her inne på flyprat.no.
Men denne flyruten er jo i gang igjen av Norwegian. TRD-TOS-TOS-TRD. Men di mellom lander vel ikke i Bodø lengere. Som DY gjorde før. Det er vel kun SAS som gjør det ennå.

Back