Jetstar Asia (SIN) legges ned

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Etter drøye 20 år så gir Qantas Group opp deres intra-asiatiske satsning ut fra SIN, og legger ned Jetstar Asia.

De 13 A320 maskinene de har i flåten, vil bli brukt av andre selskaper innen gruppen fremover. Trolig Jetstar og QantasLink.

Rutene de har per i dag:
Bangkok–Suvarnabhumi, Colombo–Bandaranaike, Denpasar, Haikou, Jakarta–Soekarno-Hatta, Krabi, Kuala Lumpur–International, Labuan Bajo, Manila, Medan, Naha, Osaka–Kansai, Penang, Phuket, Surabaya, Wuxi

https://www.qantasnewsroom.com.au/m...to-close-its-intra-asia-airline-jetstar-asia/

QANTAS GROUP TO CLOSE ITS INTRA-ASIA AIRLINE JETSTAR ASIA

Å legge ned et flyselskap på 8 ukers varsel virker utrolig kjapt. Lite hyggelig for de kundene som allerede hadde bestilt billett.
Jeg fløy med Jetstar Asia i januar i fjor fra Changis fantastiske terminal 4 til Jakarta. Vi gjorde tabben og betalte ekstra for innsjekket bagasje, så vi bare hadde en liten PI(Personale Item) ombord. De som hadde betalt for 1 ekstra carry on fikk gå ombord først så da vi kom ombord hadde disse fylt opp med både PI, den inkluderte Carry-on og den de hadde betalt for. Det var smekk fullt, så vi måtte ha vår PI ved beina. Så husker jeg maten vi hadde betalt litt for, ikke var noe å skryte av, men veldig sterk. Dette er også eneste gang jeg har fått is ombord i et fly, som hjalp på svien fra den sterke maten.

Scoot vil starte opp noen av rutene Jetstar legger ned, mens Singapore Airlines vil øke frekvensen på enkelt andre

https://www.ch-aviation.com/news/154948-singapore-airlines-group-to-take-on-jetstar-asia-routes

Scoot (TR, Singapore Changi) will take over some of the routes left unserved by the demise of Jetstar Asia Airways while sibling carrier Singapore Airlines will increase frequencies on other routes. Both Scoot and Singapore Airlines are part of Singapore Airlines Group.

A spokesperson told local news outlets that Scoot would start flying between Singapore and Okinawa Naha, Medan Kuala Namu and Labuan Bajo, subject to regulatory approval and other commercial considerations, once Jetstar Asia Airways ends its flights there. That airline is the sole operator on both routes.

Back