Norwegian legger ned på Rygge

At dette spiller en liten rolle stiller jeg meg tvilende til.

Det sa jeg heller ikke. For næringslivet og lokalbefolkningen i Østfold spiller det selvsagt stor rolle. Men for Oslo og Follo spiller det liten rolle, siden disse like godt kan velg OSL. Jeg tror man må vinne kunder derfra og over til Rygge for at innenriksflygninger skal lønne seg.

Re: Norwegian legger ned på Rygge

Virker iallefall ikke på næringslivet i Østfold som det spiller noen rolle at DY forsvant fra RYG.
Var endel fortvilte bedrifsledere som ble intervjuet på NRK Østfold nå. Uansett så virker det som om bedriftene faktisk har benyttet seg av flyplassen, selv om det ofte virker som næringslivet i Østfold IKKE har brukt den.

Hva koster det å konkurrere med sin egen operasjon på Gardermoen? Ikke lite .. Hva taper man på å la være? Minimalt .....

Samfunnsmessige behov dekkes ved subsidier. Resten er bare business.

Hva koster det å konkurrere med sin egen operasjon på Gardermoen? Ikke lite .. Hva taper man på å la være? Minimalt .....

Samfunnsmessige behov dekkes ved subsidier. Resten er bare business.

Og så skal men ikke glemme, som nevnt lenger opp i tråden, opptrappingen på GOT. Dvs. med OSL-RYG-GOT-CPH så ligger flyplassene relativt tett og RYG er vel således den svakeste.

En skal høre mye rart. Når skal disse slutte å uttale seg om ting de ikke har peiling på? :rolleyes:

Hehe, de er vel så anti Fr at det kan ikke bli værre. Regner vel med at RYG for et kjør fra dem utover nå. Men muligens litt i det drøyeste laget å blande seg inn i drift av en flyplass???

Hehe, de er vel så anti Fr at det kan ikke bli værre. Regner vel med at RYG for et kjør fra dem utover nå. Men muligens litt i det drøyeste laget å blande seg inn i drift av en flyplass???

Beklager off-topic: 3F Kastrup er vel beviset på, at det kan blive værre? De har jo reelt haft held til at forhindre Ryanair i af flyve til CPH.

Lars

Back