Norwegian klare for Rygge

Originally posted by Someone

Originally posted by MountainDew

Originally posted by Someone

Eneste negative med DY er at de fortsatt ikke har mulighter for setereservasjon mellom OSL og CPH uten at jeg vet hvorfor da de stort sett har det ellers.

nå skulle vel seating allerede vert innført på innland og skandinavia, men vet ikke hvorfor er utsatt. Tror det blir innført nå på høst/vinter programmet. Mange kunder spør meg om dette. Spesiellt forretningsreisende ønsker fastplass.

Gratulerer med nye ruter Norwegian :D

De har det på innenlands og enkelte utenlandsruter, men ikke OSL-CPH. Men betyr det at det er free-seating eller blir jeg plassert når jeg sjekker inn?

Litt rart er det at DY har seating på WAW-CPH, men ikke på OSL-CPH

Det er free seatiing på alle ruter innen skandinavia også innland. Alle andre ruter kan du bestille plass på eller få sete på innsjekk/gate.

Fra CPH til OSL har det vært seating siden mai.
Vet ikke hvorfor de ennå ikke har dette den andre veien...

Destinasjonene er klare og blir;

Bergen

London
Sczcecin
Klaipeda
Barcelona
Alicante
Malaga
Budapest
Warzawa
Valencia
Marrakech
Istanbul

-

Dette kom som en overraskelse! Klaipeda og Barcelona blir nye destinasjoner for Norwegian! :D

http://www.moss-avis.no/article/20070823/SISTENYTT/70823007/1037/ABON

Ett par overaskelser der. Endel av destinasjonene som f.eks London beynner det bli veldig mange tilbydere på. Blir spennende å se hvordan det går, men tviler på at alle 12 destinasjonene trafikkes fra Rygge i 2009

Originally posted by OEH

Blir spennende å se om flere selskaper begynner å fly til London fra Rygge.

Ja, rimelig klart at DY måtte ha med London for å virke avskrekkende på andre som helt sikkert vil vurdere Rygge fra den nye flyplassen. Men er jo en del store byer med en del trafikk fra Norge som ikke blir betjent. Hva om Air Berlin hadde kommet med rute til Berlin?:colgate: ;)

Ellers er det tydelig at det er turister og polske (og litauske) håndværkere som det skal satses på fra Rygge.

Skuffet at det ikke kom en CPH rute. Ikke nødvendigvis for at jeg ville tatt den, men for å gi økt konkuranse CPH-Oslo

Koebenhavn ville vaere like haaploes som Bergen. Deres verste konkurrent ville bli dem selv fra OSL. Catch 22 for Norwegian - markedet er for lite for aa stoette en 737 og DY er avhengige av volum, volum, volum for aa faa det til aa gaa rundt.

Originally posted by LN-MOW

Koebenhavn ville vaere like haaploes som Bergen. Deres verste konkurrent ville bli dem selv fra OSL. Catch 22 for Norwegian - markedet er for lite for aa stoette en 737 og DY er avhengige av volum, volum, volum for aa faa det til aa gaa rundt.

Er ikke det samme tilfelle med London da?

London har et vanvittig trafikkvolum. Du maa ikke glemme at grunnen til at SAS har saa mange ruter til CPH er at 70-80% skal videre ...

Men selv London er helt klart i ferd med aa bli overtrafikkert, saa det skal bli interessant aa se hvem som gir opp foerst. Jeg gir Sterling smaa muligheter til aa drive profitabelt, DY er i en litt bedre situasjon og det er mange handlekaate husmoedre i Oestfold.

Hm, interessant, meget interessant.:lightbulb

Suksessen er i hvert fall sikret på rutene til ALC og AGP etter min mening. I hvert falli sommersesongen og nå blir det jo flying start nesten rett på vinterferien hvor det kommer til å bli stappfullt på flyene. Om sommeren er det jo også behov for flighter. F eks har jo SAS to daglige til ALC og AGP om sommeren som har priser som ikke akkurat kan ises å være lave...:rolleyes:

WAW kan sikkert også gå bra. Noen av de andre vil vel forsvinne etterhvert som DY vil prøve nye ting. Litt overraskende at de ikke har med noe til Tyrkia eller Hellas.

Intressant :D Vil dette bli W flyvninger fra OSL, ev andre baser i Norge montro? WAW kan vel flys av basen der nede. Eller blir dette nok ruter og frekvenser til og opprette en base med fast fly og besetning? I såfall den femte operative base i Norge:D Ser ut som om det blir to daglige til BGO untatt lørdag.

Betyr dette at Marrakech flyttes til Rygge, eller skal de ha to ruter dit?

Jeg synes det er litt merkelig at de oppretter en rute til Athen fra Rygge og ikke OSL, men den kommer kanskje fra OSL også. Det går kun tre ukentlige dit fra OSL i sommersesongen, man skulle tro det var grunnlag for mer.

Back