Norwegian kjøper FlyNordic

• Thread starter Thread starter SK931
  • Start date Start date
Re: Norwegian kjøper FlyNordic

Originally posted by Herlov
Forhåpentligvis vil SAS IC få seg en smell når haugevis av nordmenn heller bruker Norwegian/Finnair til Asia pga. manglende tilbud i Norge. :)

Nåja. KL-Fransk, Finnair, BA og de andre store har da eksistert og levd godt av nordmenn på langruter - jeg ser ikke helt hvordan DY-feed til AY (AY feeder da fint selv også...:rolleyes: ) vil gjøre noe som helst forskjell.

Artige kommentarer du har sakset her Blackhawk fra svenske forum.
Svenskene har fortsatt ikke tiltro til at norsk også borger for kvalitet.
Vel,vel , la dem leve med sine oppfatninger også får vi se hvordan det går fremover.
Jeg har en svensk svigersønn forresten .... Jeg begynner med han og "banker" litt norsk kvalitet inn i han...han er jo gift norsk....

Men for å slenge meg på......hva om Norwegian bytter navn til flynordic.....
da slipper de problemet med det norske....synes logoen til flynordic er stilig jeg...

Originally posted by KLMfan

Men for å slenge meg på......hva om Norwegian bytter navn til flynordic.....
da slipper de problemet med det norske....synes logoen til flynordic er stilig jeg...

Neppe .... :lol:

Håper det blir orden på evt codesharebiletter, systemene som NP&SA bruker snakker ikke godt sammen..

Lavrpisselskaper burde ikke få lov til å ha codeshare....skaper jo bare problemer, og de har ikke rutiner for dette.

Originally posted by OJB

Vel,vel , la dem leve med sine oppfatninger også får vi se hvordan det går fremover.
Jeg har en svensk svigersønn forresten .... Jeg begynner med han og "banker" litt norsk kvalitet inn i han...han er jo gift norsk....

He he, lo godt av din "banke norsk kvalitet inn" ja - du får ta det pent med han da! Husk, han har jo tross alt blitt "hjernevasket" hele livet - med at nordmenn er et sært folk på berget, med fulle bankkontoer och "oljepengar" livet ut..

Ellers blir jeg litt provosert, når jeg leser diverse kommentarer på svenske fora - greit nok at dette heldigvis ikke er representativt for majoriteten. Men en del har SVÆRT vanskelig, for de olje/gass-reservene vi har. Utrolig så ofte dette med olje og spesiellt "olje-pengarna" blir tatt opp *grøss*.

Originally posted by KLMfan

Lavrpisselskaper burde ikke få lov til å ha codeshare....skaper jo bare problemer, og de har ikke rutiner for dette.

Helt enig!! (Iaf DY med NB&LF)

AY feeder jo seg selv fra OSL og ARN, ergo så må det jo bety ruter til HEL fra f.eks BGO, SVG og TRD....

Originally posted by Pilot Alexi Kaivio

Originally posted by LN-FOC

AY feeder jo seg selv fra OSL og ARN, ergo så må det jo bety ruter til HEL fra f.eks BGO, SVG og TRD....

Gjør ikke meg noe.

Greit for meg og. Jeg kan ta Finnair sine 32x og e-series også kan de i distriktene få sitte trangt i fullstappede 737 til HEL

Originally posted by Trety

Originally posted by Herlov
Forhåpentligvis vil SAS IC få seg en smell når haugevis av nordmenn heller bruker Norwegian/Finnair til Asia pga. manglende tilbud i Norge. :)

Nåja. KL-Fransk, Finnair, BA og de andre store har da eksistert og levd godt av nordmenn på langruter - jeg ser ikke helt hvordan DY-feed til AY (AY feeder da fint selv også...:rolleyes: ) vil gjøre noe som helst forskjell.

Jeg håper jo på at de interkontinentale rutene til Finnair blir codeshare med Norwegian og lagt inn i deres eget reservasjonssystem på norwegian.no .. Med litt markedsføring og fornuftlige priser da blir det nok fart på sakene! :D

Aksjen endte opp 4% i ett fallende marked så nyheten ble positivt mottatt. Handelen var også større enn normalt for Norwegian (uten at det er de helt store summene det er snakk om da NAS er en lite likvid aksje, kun 17mill i omsetning, mot 18mrd på hele børsen idag)

Dette var svært gledelige og spennende nyheter. AY har lenge snakket om å starte ruter fra TRD/SVG - HEL så det er jo stor sjanse for at DY nå starter opp selv og feeder inn til hub'en HEL.

I følge boarding leverte Fly Nordic positive resultater siste halvdel 2006.

Originally posted by OJB

De husker kanskje Braathens sin satsing i Sverige? Det var nok flere gruner til at det gikk dårlig, men dårlig gikk det.
Ellers er vel svenskene veldig klar hvor mye de blir mobbet av nordmenn!
Litt skepsis er kanskje forståelig.

Dagens nyhet har vi jo spåd flere år siden her på forumet. Nesten rart det har tatt så lang tid. Men dette vil nok sørge for et mye bedre samarbeid mellom LF og DY en det som har vært mellom DY og NB, noe som skulle bli sååååååå bra.

Hilsen,
Laurenz

Originally posted by Blackhawk

Ellers blir jeg litt provosert, når jeg leser diverse kommentarer på svenske fora - greit nok at dette heldigvis ikke er representativt for majoriteten. Men en del har SVÆRT vanskelig, for de olje/gass-reservene vi har. Utrolig så ofte dette med olje og spesiellt "olje-pengarna" blir tatt opp *grøss*.

Förvånar mig inte att denna typ av kommentarer återfinns på Flygtorget.se. Deras forum är inte direkt känd för att ha någon högre nivå på diskussionen. På DI.se brukar man också kunna hitta en hel del IQ-befriade kommentarer. Nu är det inte bara svenskar som är sura och ignoranta. Du återfinner den pinsamma motsvarigheten på VG.no.

Originally posted by laurenz
Ellers er vel svenskene veldig klar hvor mye de blir mobbet av nordmenn!

Jo, och svenskar mobbar tillbaka. Det är helt enkelt ömsesidigt. Syskonkärlek eller vad det nu kallas...

Hoppas Norwegian och Fly Nordic slås samman under ett nytt gemensamt namn. Kan inte se att "one company - two brands" långsiktigt är någon bra strategi.

I pressemeldingen til Norwegian står det at selskapet har 24 fly (22 x Boeing 737-300 og 2 x MD83 som er innleid). Hvor kommer disse MD83-flyene fra?

Originally posted by FlightDeck

I pressemeldingen til Norwegian står det at selskapet har 24 fly (22 x Boeing 737-300 og 2 x MD83 som er innleid). Hvor kommer disse MD83-flyene fra?

Dubrovnik Airlines og .......... FlyNordic :-)

Hilsen,
Laurenz

Back