Dagens Fake News: Norwegian kjøper Superjet

Someone

Moderator
Medlem

I kategorien for dagens fake news, så rapporterte russiske RBC at Norwegian skulle kjøpe 40 Superjets mot å få sibirske trafikkrettigheter. Sånn bortsett fra de ikke er helt sånn det nok foregår å forhandle bilaterale avtaler. Så avviser Norwegian dette som rent tull og oppspinn

https://www.rbc.ru/business/25/10/2019/5db082b89a794762439f50e7

https://finansavisen.no/nyheter/luf...rbc-om-levering-av-40-sukhoi-superjet-100-fly

Norwegian Air Shuttle tilbakeviser et oppslag hos russiske RBC fredag, melder TDN Direkt.

– Dette tilbakeviser vi helt og fullt, sier strategidirektør Tore Østby i Norwegian til nyhetsbyrået.

SSJ100 kunne jo passe bra på noen av de tynnere rutene til DY. Men bortsett fra at disse flyene har vært en katastrofe for de vestlige operatørene som har hatt de i flåten, hadde jo dette vært en interessant byttehandel.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Dagens Fake News: Norwegian kjøper Superjet

Og Hangar.no henger seg som vanlig på med sine vanlige «du trodde ikke...»-overskrifter.
Norwegian i samtaler med Sukhoi om flykjøp – Kan løse opp sibirkorridoren-problemet for selskapet

De skriver helt i bunnen i saken sin at Norwegian tilbakeviser «ryktene» som russisk media kommer med.

Vet ikke om man skal avskrive dette fullstendig, iflg E24 har Norwegian møtt noen fra Sukhoi. Ingen røyk uten ild..?

https://e24.no/boers-og-finans/i/8m...-flyprodusent-avviser-at-en-avtale-er-signert

Samtidig, det er veldig mange flyselskaper som har møtt noen fra Sukhoi.

Basert på mine "young free and single dager".....det var ikke alle damene jeg pratet med på et utested som ble med meg hjem for å si det sånn. Litt det samme her :p

Basert på mine "young free and single dager".....det var ikke alle damene jeg pratet med på et utested som ble med meg hjem for å si det sånn. Litt det samme her :p

Du er født for sent, Someone, du er født for sent :old

Selv om de handler inn noen, er det jo ikke sikkert at de kommer til å bruke dem selv ... #A320omigjen

Altså at overskriften er misvisende er selvfølgelig godt mulig, men det ligger jo noe i bunnen her.

Norwegian påpeker "ingen -forpliktende- avtaler er inngått". Hadde dette vært rent oppspinn, hadde de kjørt en mer tilbakevisende linje, tipper jeg.

Ser heller ingen grunn til at Norwegian skulle vise interesse for russiske fly uten at det henger sammen med tilgang til Sibir-korridoren.

Last edited:
Re: Norwegian med russiske SSJ

Hadde vært fin på tynnere ruter. F.eks dansk innenriks. ;-)

Ja,,,det kunne nok passe, men kan ikke forestille mig at Norwegian vil købe russiske fly....
Har dog fløjet med SSJ nogle gange mellem BLL og BRU...og var positivt overrasket...
Hilsen Ole

Ja,,,det kunne nok passe, men kan ikke forestille mig at Norwegian vil købe russiske fly....
Har dog fløjet med SSJ nogle gange mellem BLL og BRU...og var positivt overrasket...
Hilsen Ole
Dette kan vel også leses som at Norwegian søker etter alternative metoder for å skaffe seg tilgang til Sibirkorridoren for sine langdistanseruter. :fly

Dette kan vel også leses som at Norwegian søker etter alternative metoder for å skaffe seg tilgang til Sibirkorridoren for sine langdistanseruter. :fly
Det står der i artiklen, men alligevel ??
Hilsne Ole

Back