NORWEGIAN KJØPER 42 NESTE GENERASJON FLY

Re: NORWEGIAN KJØPER 42 NESTE GENERASJON FLY

Originally posted by storg

Navnet betyr absolutt ingenting. Det er det man har markedsføring til. Real norwegians derimot kan godt byttes ut. Men det er ikke noe problem å innarbeide navnet.

Jo, det får jag hålla med om. Namnet Norwegian är i sig inte problemet utan det är hur det "paketeras".

Originally posted by B767

Real Norwegian..kan vel vise at en ekte norsk selskap er av god kvalitet.. så folk kan få en intrykk av at selskapet er en bra og trygt selskap.. verre om det hete "Real russian"

Fast för en svensk är inte Norge mer förknippat med kvalitet än Sverige eller något annat västeuropeiskt land. Att ha en norrman på fenan ger möjligtvis andra associationer men inte nödvändigtvis att det är ett extra säkert och bra flygbolag. Tillämpning av en slogan som "Real Norwegian" på den svenska inrikesmarknaden (Flynordic flyger ju inrikes) blir snarare en paradox.

Ser frem til at de endrer navn til Norshuttle :)

Norwegian er jo det det norske forsvaret som bruker til utlandet :P

Finn en feil (fra Norwegians hjemmeside)... hehe

Attachments

• presse_373-800.jpg
    presse_373-800.jpg
    15.8 KB · Views: 12

Originally posted by Blackhawk

Ellers har nyheten om Norwegians utvidelse fått overraskende god mottagelse
i de svenske fly-forumene, dog er det jo de negative som er mest interessante
å gjengi ^_^

(jeg siterer)

Norwegians målning är ju inte alls lika snygg som FlyNordics...
jag är inte helt säker på något namnbyte. Norwegian kanske funkar i Norge (å kanske Polen då med) men i Sverige är det inte riktigt lika positivt ändå. Norwegian låter bara norskt, inte nordiskt vilket är det man försöker skapa framöver. FlyNordic är dessutom väl inarbetat på Norrland och kommer framöver bli mer inarbetat för även andra rutter. Det tror jag inte man vill göra sig av med. Min gissning är att det kommer heta två olika namn även framöver men i övrigt kanske bli mer samma bolag än vad de är just nu.

Eller varför inte ta FlyNordic för alla? Det funkar ju i både Sverige, Norge och för expansion i övriga länder...

men norge e ett 737 land som sagt... Frågar du en norman om airbus, då får man svaret: vad är det?? har aldrig hört talas om... :lol:

Norwegian burde fra dag en hatt et annet navn: FlyNordic. Det ville fungert i en oppstartsfase - med fokus på norske ruter - og i en utvidelsesfase. Jeg tror uansett, som svenskene her sier, at Norwegian og FlyNordic vil bli værende som merkenavn - men kanskje med samme desgin? Får Norwegian FlyNordic-fargene? Det hadde gjort seg.

Originally posted by FlightDeck

Jeg finner langt fler enn 1 feil på det bildet....hvis det er en 737-800 det skal forestille:p

Angående diskusjonen om navnebytte. Jeg har ikke noen eksamener i markedsføring, men jeg vil tro at det er uproblematisk å opparbeide Norwegian til en merkevare som vil fungere godt i resten av verden. Hva med Scottish whisky eller "danish" (wienerbrød på engelsk). Det er ikke akkurat verdens beste eksempler, men viser at det finnes gode eksempeler på bruk av nasjonale navn i andre deler av verden.

Air Berlin har jo opprettet baser i utlandet med samme navn som den tyske hovedstaden.

Det står jo at det er en -300 maskin ....;)
Originally posted by Someone

Jeg finner langt fler enn 1 feil på det bildet....hvis det er en 737-800 det skal forestille:p

Originally posted by hmm273

Det står jo at det er en -300 maskin ....;)
Originally posted by Someone

ooops, så var det det med å lese hele teksten:drunk:

Det står 373-300
Når laget Boeing 373?:D

Et navneskifte er nok litt for drastisk, men en gradvis justering av logoen til noe mindre nasjonalistisk hadde vært bra. Dessuten finnes det vel neppe mange nok "ekte" nordmenn til å pryde over 80 fly?

Originally posted by WestAir

Et navneskifte er nok litt for drastisk, men en gradvis justering av logoen til noe mindre nasjonalistisk hadde vært bra. Dessuten finnes det vel neppe mange nok "ekte" nordmenn til å pryde over 80 fly?

Finnes mer enn 80 ekte nordmenn, tror ikke det er noen begrensning.. Men hva heter de egentlig idag? På børsen står det "Norwegian Air Shuttle"..

Originally posted by MountainDew

373 :old
eller 2 feil, nestegenerasjon til NESTE GENERASJON?

(med all ydmykhet fra en som stiller like sterkt som Kong Harald i Norsk rett skrivning)

Det er da litt festlig at både Norwegian og SAS ikke klarer å få flytypen sin rett, bare i løpet av et par dager (jfr. annet innlegg om SAS på dette forumet).

For øvrig (siden noen andre har startet å diskutere dette) ville vel jeg påstå at det ville være mest rett på norsk å kalle det et "nestegenerasjonsfly", selv om både Norwegians løsning med "nestegenerasjon" brukt som et slags adjektiv og en oppdeling i "neste generasjons fly" (altså generasjon i genitivform) vel også er akseptable løsninger på norsk, med noen små nyanser i betydningen. "Neste generasjon fly" som ble foreslått i innlegget over, kan vel også være korrekt på norsk i noen sammenhenger, men det passer vel ikke helt i dette tilfellet. Men alt dette er jo pirk i forhold til å kalle flyet 373-300 (og for så vidt i forhold til SAS som hevdet å ha kjøpt seg nye 737-300).

Er sent ute med gratulasjonen. Er stolt av å kunne gratulere Norwegian med denne ordren! Jeg har dessvere gått høyt ut og hevdet at det var Airbus som var det nye fly produsenten, jeg tok feil, ryktene var virkelig troverdige! Konkuranse er positivt og dette er virkelig inovativt for Norge og skandinavia! Norwegian er skikkelig i medvind fortiden, eller si det slik "flyr høyt og er midt i jetstrømmen". Får de underholdning ombord er det helt utrolig! Det kom skikkelig overaskende på meg og det imponerende antalet fly som er bestillt. Gleder meg virkelig å fly med 737-800 med WL. har kun flydd seilfly med WL. Det er skikkelig morro å kikke ut på vingene når en flyr med disse aerodynamiske og velformede vinge avslutningene. :D :nor :USA :cheers:

Originally posted by JohnnyEagle

Originally posted by WestAir

Finnes mer enn 80 ekte nordmenn, tror ikke det er noen begrensning.. Men hva heter de egentlig idag? På børsen står det "Norwegian Air Shuttle"..

Selskapet heter Norwegian Air Shuttle, men de opererer under merkenavnet Norwegian.

C172: vil ikke si du "bommet" helt på flytypen, selv om Airbus ikke ble den endelige. Vil tro at ryktene var svært troverdige uansett, man skal jo huske på at Kjos selv har sagt - at Airbus var med i forhandlingene helt til "the bitter end". De ble bare akkurat slått på målstreken av Boeing (sukk, så nære så nære..), så selv om jeg personlig fortsatt vil "drømme" om DY-fargede A319-maskiner - så får man nok tilskrive en del av årsaken til eksisterende flåte i DY samt den vannvittige lave dollar-kursen om dagen.

Men en A319 hadde vel ikke klart de nye destinasjonene til Kanariøyene og Marokko vel?
Eller hadde de tatt inn noen A320 også?

Airbus 330.

hmm kanskje.. for eg har sittet på en Air Malta A319 til oslo fra malta.. flyturen tok 4 timer..

Back