Norwegian irriterer passasjerene

Slots my ass, jeg fikk mail i går om AGP flighten som både osl-agp og agp-RYG er endrett spesilet til RYG som har tatt full høyde for ny åpningstid.

Nei da , utreise osl-agp 10 minutter før tidligere tid
Men agp-ryg er flyttet med endel timer sendere slik at lander 23:25 (mot 18:35) noen som skaper litt problemer for reisefølge på den videre transporten fra RYG

Har også fått endret mine reiser med Norwegian - noen ganger til det bedre og andre ganger ikke like bra. Det som undrer meg er at slike endringer ville om de var ønsket av meg - kostet en del kroner - når det er selskapet som endrer blir man ikke kompensert på samme måte.

Hehe, og DY forklarer det med at det er spesielt for DY siden "de har så mange nye ruter". Høres ut som en meget tynn forklaring....

Er endringen på mer enn 30 minutter kan du fritt velge en annen avgang eller få pengene tilbake.

Da jeg reiste til Madrid med DY i fjor fikk jeg rutetiden forandret 5 ganger. Besilte ca 4 mnd i forveien. Irriterende ja. Man har jo som regel planlagt en slik weekend-reise i detalj, og det skal ikke store endringen til før det ødelegger ganske mye.
Men dette har jeg også opplevd med mange amerikanske selskaper, spesielt United, det mest irriterende var når de endret flytypen fra en 757 til en 733 og tildelte meg det dårligste setet som var å oppdrive. Midtsete på bakerste rad, endret fra vindusete på rad 15.

Er endringen på mer enn 30 minutter kan du fritt velge en annen avgang eller få pengene tilbake.

Hyggelig det. Naar flyselskaper tilbyr pengene tilbake, betyr det alltid store ekstrakostnader for deg for aa komme deg dit du vil. Mager troest mao.

Her i USA skjer endriner ofte naar man bestiller billetter lang tid i forveien. Blir det endring med ett minutt kan du endre billetten, ofte til en bedre avgang som kosta mye spenn da du kjoepte billetten.

Et eksempel: Da vi skulle til California i romjula, kosta billettene via Las Vegas ene veien 240 USD mot nesten det dobbelte direkte. Bestilte tidlig og satsa paa at en ruteendring ville skje. Og voila, ruta ble endret med noen minutter og istedetfor en 0600 avgang via Vegas, ble det 1000 direkte. No sweat.

Blir dog litt anderledes med DY som har en avgang om dagen til mange av sine destinasjoner (eller var det en gang i uka). Kan fort bli utrolig irriterende dersom endringen er stoerre og du har planlagt aa komme deg til flyplassen til et gitt tidspunkt eller verre, ankommer med SAS fra provinsen paa en billett som ikke kan endres....

Blir dog litt anderledes med DY som har en avgang om dagen til mange av sine destinasjoner (eller var det en gang i uka). Kan fort bli utrolig irriterende dersom endringen er stoerre og du har planlagt aa komme deg til flyplassen til et gitt tidspunkt eller verre, ankommer med SAS fra provinsen paa en billett som ikke kan endres....

De fleste tidsendringer blir gitt i god tid før avreiseså problemet er nok noe overdimensjonert. Men selvsagt kan det være irriterende. I PA Vkings eksempel får han jo mer tid på destinasjonen (uten tillegg i prisen^_^). Og kjøper man tilslutningsbillett med SAS så er jo det dumt og helt unødvendig. DY har jo like godt tilbud fra "provinsen" og dessuten en haug med direkteruter derfra;) Tilslutningsbilletter til OSL hører historien til....

De fleste tidsendringer blir gitt i god tid før avreiseså problemet er nok noe overdimensjonert. Men selvsagt kan det være irriterende. I PA Vkings eksempel får han jo mer tid på destinasjonen (uten tillegg i prisen^_^). Og kjøper man tilslutningsbillett med SAS så er jo det dumt og helt unødvendig. DY har jo like godt tilbud fra "provinsen" og dessuten en haug med direkteruter derfra;) Tilslutningsbilletter til OSL hører historien til....

Skal du fra Møre må du fly SAS. Norwegian har ikke like godt tilbud fra provinsen. Hva med kortbanenettet? Der er SAS via Widerøe langt foran Norwegian. Dette er et reellt problem når man bestiller fly fra f.eks. Sandane samtidig som man bestiller Norwegian-billetten.

At det ikke er noe problem for folk som kjører til en regionallufthavn som Norwegian betjener er så sin sak, men Norwegian flyr fortsatt til under halvparten av Norges lufthavner og tilslutning er påkrevd. For folk som flyr fra kortbanenettet vil SAS være et bedre alternativ totalt sett med tanke på interlining.

Her i USA skjer endriner ofte naar man bestiller billetter lang tid i forveien. Blir det endring med ett minutt kan du endre billetten, ofte til en bedre avgang som kosta mye spenn da du kjoepte billetten.

Opplevde i fjor at CO endret tider, flightnummer, flytype, og til og med operating carrier på et par flighter i sommer.. Da kunne vi altså fått byttet om vi ville, uten kostnad??

Det der var jeg faktisk ikke klar over en gang..

Hm, det er vel ikke bare fly man skal ta videre for å komme helt hjem ?

Noe av problemet til DY er vel at de utnytter flyene sine helt ekstremt. Slik at en endringe får konsekvenser for mange flere ruter. Rutenettet til SAS er jo helt statisk så der skjer det jo ikke noe...

Back