Nå hadde jeg lyst å kalle deg som ett eller annet mindre positivt, men lar være. Jeg tror heller vi bør se litt på journalistenes lemfeldige med å legge tilleggskommentarer i munnen på noen og kanskje legge en push inn i det.
Jeg har her uthevet det Kjos har sagt, men det som kommer etter "sier Kjos" er journalistens fortolkning av hva Kjos "mener" i andre deler av intervjuet. Men hva sa Kjos egentlig? Var det kanskje følgende?
- Vi ønsker bare fly som kommer rett fra Boeing-fabrikken og de første av disse fikk vi i 2008.
Og så kunne han ha fortsatt som følger som kanskje forvirret journalisten litt:
- Vi har nå noen slike Boeing 737-800 som er eldre enn fra 2008 og disse sammen med de enda eldre 737-300 skal ut av flåten i løpet av kort tid.
Meningen med dette vet de fleste oss hva betyr. Kjos vil ikke har fly andre har tuklet med. Han vil ikke ha noe uforutsett til å dukke opp med sine fly (les uforutsette kostnader).
Da er det bare til å konstatere at de sju NOC, NOM, NON, NOO, NOP, NOQ og NOS skal ut etter at -300ene er vekk, kanskje går noe før alle -300 forsvunnet også?