Jeg maa si jeg ikke synes at Haakons tanker ikke er spinnville i 2008 og fremover, vi nettverksgubber har lett for aa tenke tilbake i tid og ikke se fremover. MarttinL har utvilsomt et meget godt poeng i at vi stort sett har synset feil om de fleste nye ruter og tanker....jeg tror vi bare behover aa se tilbake 5 aar i tid og de fleste av oss (nettverksgubber) mumlet ColorAir naar vi snakket om Norwegian....og den spinnville tanken om at DY skulle kjoepe nye 737-800 med Winglets var saa spinnvill at den ikke ble tenkt engang....
Jeg tror neppe DY vil gaa inn med en tradisjonell nettverksmodell paa IC, men at Hybrid varianter kan komme, med en stor del av Charter markedet slik vi kjenner det i dag, med hoey prosent av setene kontrakts solgt...og kanskje i form av et eget selskap a'la det Kurt skisserte....og det finnes andre eksempler enn de som ikke gikk....om ikke BA's avdeling for pillraatne triks and fandenskap hadde konsentrert seg om Laker....om Sir Freddie Laker hadde faatt drive uten ulovlige metoder fra BA noen aar til...hvem vet hvor de hadde vaert i dag....eller Virgin....de startet som et slags LCC og er ikke Nettverkselskap i dag....
Jeg ser med mitt eget reisemoenster....min ideelle Europa tur vil vaere en stor stol over atlanteren f.eks. VS Upper Class til London kombinert med EasyJet, Norwegian (om de ikke var saa dyre

) ja selv RyanAir rundt i Europa....ideelt kombinerer jeg Norge med Italia og Frankrike og med Norwegian, EasyJet etc. lar dette seg gjoere i forbindlese med en rabattert Premimium Class over atlanteren....hvor det det teller aa sitte godt.....
Og det finnes LCC som er i ferd med aa bygge opp IC, se hva GOL vi gjoere med Varig i 2008.....og selv Nettverks selskapene ser paa nye modeller...ser ikke bort i fra at Air France gjoer KLM om til et LCC selskap paa sikt....tankene er tenkt dypt inne i AF's ledelse....
Andre som fikk snurr paa IC LCC er Canada 3000, det gikk meget bra inntill de begynnte aa fly ruteflyvninger innen Canada....og brakk nakken paa det....