Norwegian i Aftenposten

Jaja, samme hvor forsinket jeg blir, så lenge flyet går på rute^_^

For å sette søkelyset på det operasjonelle:

Hvor mye vil total fuel burn typisk øke om man ønsker å "ta igjen" tapt tid ved forsinket avgang?

Og opererer SAS og Norwegian med ulik romslighet i avgangs- og ankomsttider på samme ruter de trafikkerer? En kvikk sjekk på sidene til SAS og Norwegian viser fem min forskjell på OSL-BGO. Der det i de fleste tilfeller er SAS som er raskest, selv om begge sier de kan klare det like fort. Gjelder dette for andre ruter også?

Selv om det kanskje er litt søkt å dra sammenligningen, så har jo NSB økt sin punktlighet for ankomst på endestasjon i regionalrutene ved å gjøre forventet reisetid lenger.

For å sette søkelyset på det operasjonelle:

Hvor mye vil total fuel burn typisk øke om man ønsker å "ta igjen" tapt tid ved forsinket avgang?

Og opererer SAS og Norwegian med ulik romslighet i avgangs- og ankomsttider på samme ruter de trafikkerer? En kvikk sjekk på sidene til SAS og Norwegian viser fem min forskjell på OSL-BGO. Der det i de fleste tilfeller er SAS som er raskest, selv om begge sier de kan klare det like fort. Gjelder dette for andre ruter også?

Selv om det kanskje er litt søkt å dra sammenligningen, så har jo NSB økt sin punktlighet for ankomst på endestasjon i regionalrutene ved å gjøre forventet reisetid lenger.

På TOS-OSL kjører jo DY med 2:00t på alt, mens SAS har 1:45 eller 1:50. Så DY gjør nok litt som NSB for ankomst :p

Gjelder dette for andre ruter også

Ja det gjelder for flere ruter og jeg har ved en anledning opplevd følgende fra TOS til OSL:

En avgang med DY hadde STD 5 minutter før SAS sin avgang, med STA i OSL 5 minutter etter SAS, altså en blokktid på 10 minutter mer.

Ja, ser at her ble jeg kommet i forkjøpet!

Last edited:
På TOS-OSL kjører jo DY med 2:00t på alt, mens SAS har 1:45 eller 1:50. Så DY gjør nok litt som NSB for ankomst :p

Såvidt jeg har forstått handler det også litt om slot tilpassning; hvilke slottider de får tildelt...

KLM og KLM Cityhopper ... ikke bland flere kort en nødvendig

5. KLM Cityhopper - 78.67%
12. KL KLM 76.03%

Martin , Årer,eller en liten påhengs ?

Listen du refererer til har 10 selskap. Her er ikke KLM. Jeg valgte derfor å forkorte henvisningen til begge selskap.

For ordens skyld mener jeg heller ikke Kawasaki Binter, men flyselskapet Binter Canarias som ligger på samme liste.

Back