Jeg tror vi alle er enige om at det er et meget solid forbedrings potensiale for DY naar det gjelder punktelighet....og alle ville vaere tjent med at DY og vennene deres slutter aa forklare, men bretter opp ermene og tar tak i problemene....ld
Kan SAS 2008 tall sammenlignes med 2009 tall da det har vært en sammenslåing i løpet av siste året?
Du har helt rett, du .. MartinL viser til ankomststatistikken mens artikkelen omhandler avgangsstatistikken..
Problemet om diskusjonen rundt dette er at man konkluderer enkelte ting på feil grunnlag. Er det ikke derfor vi diskuterer?
Så hvem bestemmer hva som er riktig måte å konkludere på?![]()
Jeg trekker følgende konklusjon: DY scorer dårlig på punktlighet, selv om de har bedret seg noe hvis man ser det over tid. SAS scorer bra på punktlighet, og holder seg jevn høyt hvis man ser det over tid. DY har med andre ord størst potensiale til å gjøre det bedre, samtidig som SAS må opprettholde trykket for å fortsatt være best blant de store i Europa!
Det er du som trekker frem ankomststatistikken. Såvidt jeg kan se har ingen andre nevnt den og det er heller ikke disse tallene artikkelen som ligger til grunn for denne tråden handler om. Men med mer fleksibilitet i flyflåten virker dette selvfølgelig til fordel for SAS som ved å omdisponere et par fly kan holde avgående trafikk i bedre rute. Dette er, som tidligere nevnt, en kalkulert investering og fører til at de som er mest avhengige av presis transport er villige til å betale høyere priser.
Nesten alle refererer til forsinkelse ved ankomst.
Vel, artikkelen omhandler avganger, og det er det som ble diskutert. Da er det feil å komme trekkende med irrelevant tallmateriale.
Det vel diskusjonen har utvklet seg til er vel en diskusjon om punktlighet, og i så måte kan man vel knapt kalle hverken ankomst- eller avgangspunktlighet for irrelevant informasjon.
Nå ble linken til ankomsttallene kun trukket frem for å 'korrigere' informasjon som helt korrekt ble fremlagt av Flyer, så jeg vil påstå at den linken er irrelevant i denne sammenhengen.
Nå ble linken til ankomsttallene kun trukket frem for å 'korrigere' informasjon som helt korrekt ble fremlagt av Flyer, så jeg vil påstå at den linken er irrelevant i denne sammenhengen.
Det er ikke sikkert SAS "gjør noe feil" selv om Binter Canarias og KLM Cityhopper er foran dem på lista, de er fortsatt soleklart best blant sammenliknbare flyselskaper i Europa. Vi på forumet er nok mer opptatt av plasseringen enn passasjerene (som er mest opptatt av å komme frem når de er lovet).
Poenget er at SAS har 85% punktlighet selv i desember i Norge, med de værforutsetningene som er her. Det hadde de aldri oppnådd uten å investere mange penger i reserver. DY har valgt et annet løp uten tilsvarende investeringer, og regner med at markedet tåler en del delays innimellom. Det kan de selvsagt ha rett i.
Vi på forumet er nok mer opptatt av plasseringen enn passasjerene (som er mest opptatt av å komme frem når de er lovet).[/B]
Ok, i så fall my bad. Det sto 85% i artikkelen i Aftenposten - det var kanskje bare OSL?
Slik jeg opplever SGS så har de god bemanning på alle fly, samt ofte lang turn around tid.
Som nevnt tidligere så går vell AF/KLM med få unntak, alltid på rute. De er de samme gutta som handler, men arbeidsvilkårene er kanskje mer likt hvordan SGS har det med SAS?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.