Forretningsreisende enten de skal til eller fra Oslo, leser daglig Aftenposten som kan regnes som en av landets få "seriøse" riksaviser, om man ikke tar med de mer nisjepregede.
En artikkel som omhandler noe som har direkte innvirkning på jobben deres og hvordan de fremstår ovenfor sine oppdragsgivere/kundekontakter o.l.
Er de forsinkede til et planlagt møte, fremstår det som uprofesjonelt å komme for sent - enten man kommer 10 minutter (= ett Flytog) eller to timer (en avgang) for sent. Man burde da ha reist kvelden før.
Et punktlig flyselskap som med stor sannsynlighet av sikkerhet lander på eller før oppgitt rutetid, lar vedkommede få en kveld til hjemme, og muliggjør presiskomming. Alle flyselskaper kan være uheldige med vær eller teknikk, men om det skjer ofte eller oftere enn konkurrenten slik at det oppfattes som en uriktig årsaksforklaring mister kunden tillit til flyselskapets evne til å levere bestilt vare, og som KOG illustrerer går spinningen opp i vinningen; ikke bare i umiddelbare kroner og ører, men også i faktorer som kan ha noe å si på lengre sikt - som at en den forretningsreisendes kunde velger en samarbeidspartner som kommer oftere presis til møter.
Mange som leser Aftenpostens papirutgaver fra perm til perm, tilhører denne gruppen, og derfor "tjener" SAS på denne artikkelen, mens Norwegian "taper" på den. De som ikke har forretningsoppdrag har andre måleparametre, som f eks pris, eller hvorvidt man blir stående i to døgn på OSL der halvliteren koster kr 90,- ventende på et fly som kanskje kommer mens man skulle sittet med en billig paraplydrink på en strand ved Sørkinahavet for lenge siden... Både artikler av denne typen, og de som leser dem med størst interesse, finner du gjerne i VG.