• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian-fly evakuert på Gardermoen

Re: Norwegian-fly evakuert på Gardermoen

"Brann i en av hjelpemotorene bak?" Er det noen hjelpemotorer på 737?
 
Re: Norwegian-fly evakuert på Gardermoen

Indikasjoner på brann er ikke det samme som brann, men prosedyrene blir fulgt til punkt og prikke - thumbs up!
 
Re: Norwegian-fly evakuert på Gardermoen

Litt mer følelsen av LN-KHC som ligger inne med teknisk, men ingenting bekreftet

Ifølge FR24 så er det -KHC som flyr DY628 til Bergen nå, så hvis det stemmer at man byttet fly så er det kanskje ikke det?

-KKI har flydd to leg i dag: 616 og 623 t/r BGO (ifølge flight24.com).
 
Re: Norwegian-fly evakuert på Gardermoen

Hvis det kommer en melding om brann i APU, er det ikke slik at denne har automatisk slukningsutstyr, altså slik at man manuelt kan iverksette slukning av brann ved å dra i en hendel? Mener en slik var plasert i hjulbrønnen på 737 modellene hvis jeg ikke husker feil..
 
Re: Norwegian-fly evakuert på Gardermoen

I følge flere folk på OSL så hadde det visst vært en stråle av flammer ut fra halen på flyet.
 
Re: Norwegian-fly evakuert på Gardermoen

Var selv med DY 616, OSL-BGO, i dag. Ble flydd av LN-KKI, og etter at vi haddet linet op for take off fikk vi beskjed om at gutta der fremme hadde en indikasjon på en teknisk feil. Etter noen minutter var vi imidlertid klare for take off igjen. Det hele skyldtes visstnok en sikring som ikke satt godt nok på plass. Turen gikk utenom dette knirkefritt. Da jeg så VG-saken koblet jeg dette opp mot vår hendelse, men det kan selvfølgelig være et helt annet fly. Håper noen etter hvert kan bekrefte hvilket fly det var.
 
Back
Top