Norwegian får flere klager enn SAS
Artikkel i DN.no idag der flyklagenemda sier at de får svært mange flere klager på Norwegian sammenlignet med SAS. Det er tre hovedsaker som går igjen:
- kanselleringer
- ruteendringer
- ødelagt barnevogn.
Det jeg reagerer på er hvordan Norwegian svarer på den økte klagemengden. De sier de gjerne vil teste klagen i et uavhengig forum. Det virker på meg mer som et forsøk på å gjøre det så tungvint å klage at så få som mulig orker. Det logiske ville jo være å gjøre det som er rett med en gang:
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2399851.ece
Artikkel i DN.no idag der flyklagenemda sier at de får svært mange flere klager på Norwegian sammenlignet med SAS. Det er tre hovedsaker som går igjen:
- kanselleringer
- ruteendringer
- ødelagt barnevogn.
Det jeg reagerer på er hvordan Norwegian svarer på den økte klagemengden. De sier de gjerne vil teste klagen i et uavhengig forum. Det virker på meg mer som et forsøk på å gjøre det så tungvint å klage at så få som mulig orker. Det logiske ville jo være å gjøre det som er rett med en gang:
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2399851.ece
- Vil ikke bare "kjøpe oss fri"
- Det er ganske viktig i forhold til at vi da har vi fått en uavhengig vurdering, og ikke bare «kjøpt oss fri fra kundeklager», slik vi forstår at noen andre selskaper gjør. Har man en romslig pengekasse å ta av, er det sikkert en lettvinn måte å gjøre det på, men vi er ikke redde for å la nemnda behandle saker. Da får vi en uavhengig vurdering og en korrekt behandling og retter oss etter den, sier hun til DN.no