Norwegian bytter handlingselskap fra 8 november.

  • Thread starter Thread starter PAS
  • Start date Start date
Bra for Norwegian....

men jeg sitter her med en sånn følelse av at jeg ikke vet helt om Norwegian noen gang blir helt fornøyd! De var ikke happy med Servisair, men angret vel bittert da det viste seg at Northport heller ikke holdt mål....klarer Røros dette på 1 mnd ? dagens groundhandling marked er knalltøfft. Vanskelig å få folk, men ikke minst å holde på folk....ingen reisegoder, dårlige arbeidstider, dårlig lønn....

Som sagt blir det trangt på OSL nå....synes det virker rart at "lille" Oslo trenger så mange handlingagenter. Har mine tvil om at Northport eller Menzies er villige til å drifte med kun BA....ser kanskje for meg at om ikke alt for kort tid sitter igjen med SGS, Røros og Servisair jeg....men bare jeg som tenker høyt.:lightbulb
 
Jeg hørte nettopp (ikke bekreftet fra noen sikker kilde, kun rykte) at Røros ønsker å overta alle de "vanlige" ansatte fra Proffice..
 
Originally posted by KLMfan

Bra for Norwegian....

men jeg sitter her med en sånn følelse av at jeg ikke vet helt om Norwegian noen gang blir helt fornøyd!

Alt har en pris. Klart de vil bli fornøyde når alt går som det skal men kvalitet koster. Det har de vel fått erfare nå. Det er jo ingen hemlighet at de har fått veldig billig handling av NP. (samtidig har vel NP fått erfare at det er veldig vanskelig å drive så billig også(overtid osv)).
Jeg håper at Røros FS får såpass betalt at de faktisk kan drive på en rasionel og lønnsom måte. Men med den erfaringen de har så gjør de nok det. Spørsmålet er vel hvor fort de klarer å få på plass organisasjonen og rutinene.

Hilsen,
Laurenz
 
Originally posted by spitfire

Får da virkelig håpe at Røros skal benytte fast ansattte i slelskapet, og ikke via et vikarpool byrå slik som NP gjør.

Hvordan er det løst på TRD/TOS/BOO?

Røros leier inn et antall timer (ca. 35t) pr uke i Bodø fra et vikarbyrå, i Tromsø er jeg usikker på om de har egne ansatte eller om allt leies inn fra Securitas (eller var det et transport selskap?)

Uansett så er Stig Bjørnstad i Røros en hyggelig mann som vet hva han gjør, han var vel stasjonssjef i BU i TRD.

I TOS/BOO/KRS har RFS 20-30 ansatte TRD Ca 80 og på RRS 8.
Det benyttes et lite antall innleide på TRD, KRS, BOO og TOS i hovedsak til cleaning.
 
I TOS/BOO/KRS har RFS 20-30 ansatte TRD Ca 80 og på RRS 8.
Det benyttes et lite antall innleide på TRD, KRS, BOO og TOS i hovedsak til cleaning.

I Bodø brukes de innleide fra Vaktservice Nord nesten utelukkende som stuere og de er både jenter og gutter. Det har de gjort siden Røros overtok handlingen for DY i juni i fjor.
 
Som sagt blir det trangt på OSL nå....synes det virker rart at "lille" Oslo trenger så mange handlingagenter. Har mine tvil om at Northport eller Menzies er villige til å drifte med kun BA....ser kanskje for meg at om ikke alt for kort tid sitter igjen med SGS, Røros og Servisair jeg....men bare jeg som tenker høyt.

Jøss! dette var noe til nyheter.. En ny nasjonal aktør etablerer seg på OSL. Ved siden av Widerøe er vel Røros de eneste med hovedkontor i Norge..?

Hva er det igjen av Servisair forresten.. Tar jeg feil, eller deler WF, SA og NPN/Menzies 15% av markedsandelene fra 8.november? ...når krybba er tom biter som kjent hestene.

Dette blir en svært spennende utvikling å følge på OSL. Hva skjer med SGS tro - blir de solgt ut?

Heia Røros - stå på med norsk gründerånd:)
Får endelig håpe at godt kvalifiserte folk kjenner sin besøkelsestid. Det trengs for å skape sikre arbeidsplasser:old
 
Originally posted by LN-MOW

Morsomt for Roros!

Regner med at de fortsatt vil bruke RTB paa OSL ... noen som vet hva Roros bruker andre steder?

RTB DY og så har de Codeco
 
Det er ihvertfall ikke de ansatte det staar paa.....heller den mangelfulle ledelse og surr mellom NP Proffice. Har faatt meldinger om at Roeros oensker oss ansatte med paa laget videre saa det er meget positivt :up:
 
Jaja, RFS får ha gratulerer, så får vi se hvordan det går. Er vel vanlige mennesker de som jobber i RFS også, og rutine skal settes i system. Klart, de har kompetanse fra andre norske flyplasser og flinke folk der, men nå er jo osl noe større da, og flesteparten skal vel læres opp..

Synes NP har vært flinke til å stå på jeg, selvsagt er det noen som jobber mer og bedre enn andre, men sånn er det hos de andre på betongen og jammen meg ;-)

Håper RFS kan ta med seg de nå mest rutinerte fra NP jeg, det er en endel flinke og koselige folk der, hva nå enn enkelte her inne måtte tru.

Men men, lykke til alle sammen :) :)
 
Originally posted by LN-RRL

Er vel Menzies eller hvordan det skrives som eier det nå.

Men jeg ville anta at de vil bli nødt til å skrape sammen det de har til overs og få det til OSL så fort som mulig og så bare håpe at evt. nytt utstyr kommer i tide..

Ifølge min kilde har det allerede vært jobbet en stund med utstyr til Røros, så de har nok ikke kun 1 måned på å skaffe utstyr som mange her er redd for..
Det meste er vist i boks, så det blir spennende å se hva det er.

Hva som kommer til å skje på OSL fremover blir meget spennende.
Vet ikke om det er plass til 5 aktører der, og det ventes jo allerede beslutning om hva som skjer med SGS i forhold til SAS konsernet.
Slik det er i dag kan det uansett ikke fortsette lenge.
At flyselskapene presser prisene aktørene imellom for heller å betale minste pris enn kvalitet og sikkerhet er litt skremmende spør du meg.....
Uansett så kommer nok aktører i hele Europa til enten å bli lagt ned eller kjøpt opp av de store selskapene, for trenden må snu hvis det i det hele tatt skal være lønnsomt å holde på med flyhandling. Det er det liten tvil om når man ser dagens marked, og dette gjelder jo ikke kun OSL/norge, men stort sett hele europa.

Følg med videre i den spennende serien "flyhandling" - hvordan ender det ;-)

Ha en fortreffelig kveld alle sammen.
Vi skrives nok i morgen også ;-)

MVH
 
Originally posted by PAS

Originally posted by LN-RRL

Er vel Menzies eller hvordan det skrives som eier det nå.

Men jeg ville anta at de vil bli nødt til å skrape sammen det de har til overs og få det til OSL så fort som mulig og så bare håpe at evt. nytt utstyr kommer i tide..

Ifølge min kilde har det allerede vært jobbet en stund med utstyr til Røros, så de har nok ikke kun 1 måned på å skaffe utstyr som mange her er redd for..
Det meste er vist i boks, så det blir spennende å se hva det er.

Hva som kommer til å skje på OSL fremover blir meget spennende.
Vet ikke om det er plass til 5 aktører der, og det ventes jo allerede beslutning om hva som skjer med SGS i forhold til SAS konsernet.
Slik det er i dag kan det uansett ikke fortsette lenge.
At flyselskapene presser prisene aktørene imellom for heller å betale minste pris enn kvalitet og sikkerhet er litt skremmende spør du meg.....
Uansett så kommer nok aktører i hele Europa til enten å bli lagt ned eller kjøpt opp av de store selskapene, for trenden må snu hvis det i det hele tatt skal være lønnsomt å holde på med flyhandling. Det er det liten tvil om når man ser dagens marked, og dette gjelder jo ikke kun OSL/norge, men stort sett hele europa.

Følg med videre i den spennende serien "flyhandling" - hvordan ender det ;-)

Ha en fortreffelig kveld alle sammen.
Vi skrives nok i morgen også ;-)

MVH

Det blir som om handle på Rema1000 eller Lidl - bare ukjente merker - til billig pris.

Jeg har over lengre tid sett på billigproduktene i forhold til Merkevarer.


Et eksempel:

Merkevare på fiskeboller:

Merkevare kr. 23.00 og boksen inneholder følgende:

Torsk/hyse ..........................

First Price fiskeboller ( fra Frankrige . Portugal)

Kr. 9.90 . innehoilder hvit fisk ( ikke hva slags fisk) osv.

Sånn er det med OSL, kjøp det billigste - betalt med peanøtter - få apekatter - dårlig utstyr osv.

Kan vi ikke sette kvalitetskrav på utstyr, tjenester, produkter osv, det hjelper ikke å betale med mynt, når kunder forlanger sedler :D

Men du og jeg - tenker billigst pris t/r ....................

Ha en god kveld - dette blir for dumt i lengden.

Jan
 
Originally posted by ATC-flyradar



Sånn er det med OSL, kjøp det billigste - betalt med peanøtter - få apekatter - dårlig utstyr osv.

Den der har jeg aldri skjønt.. Hva har peanøtter med apekatter å gjøre? Virker jo like fornuftig som bananer og elefanter...

Forøvrig fikk jeg se en del av Northport sitt utstyr idag, da jeg reiste via OSL, og de hadde mye fint utstyr, av det jeg kunne se... :rolleyes:
 
Meget kloke ord, ATC!

No offence, men en trenger ikke å se lengre enn til NP i oppstartfasen.
Der kjøpte de jo inn kun traktorer med stag, uten at (tror jeg ihvertfall) de tenkte på hvor komplisert en pushback kommer til å bli når de slenger en stakkars ungdom som sikkert ikke har rygga med en henger engang rett på dem.

Men som det så klokt skrives, blir det bare tenkt i inntekt og utgifter, heller enn kvalitet.. dessverre..
Men det har vel blitt normen(/forbannelsen) i dagens samfunn er jeg redd.
 
Originally posted by apron

...fiskeboller er fiskeboller..
Jegville definitivt gått for den til 9,90 :colgate:

Okey...
Forskjellig syn på ting vil det jo alltid være.
Jeg ville personlig kjøpt varen jeg vet hva er, og gjør også det...

MVH
 
Originally posted by apron

Dette blir en svært spennende utvikling å følge på OSL. Hva skjer med SGS tro - blir de solgt ut?

Jeg vil gjette NEI :)

Vil tro SAS ser fordelen med å beholde SGS tett tett inntil selskapet, ja kanskje til og med hente dem inn i SAS igjen for virkelig å demonstrere at de er en viktig brikke i SAS!

Men det blir spennende å se :rolleyes:


Egil
 
Blir spennende med BA. Som noen nevnte tidligere i tråden er det muligens ikke er liv laga med kun BA som kunde i NP. BA skulle jo spare masse penger på dette, og nå blir de kanskje tvunget å gå til andre handlingselskap med hatten i hånden, og handlingselskapene kan kreve det de vil/trenger........ Spennende tider
 
Originally posted by PAS

Originally posted by apron

...fiskeboller er fiskeboller..
Jegville definitivt gått for den til 9,90 :colgate:

Okey...
Forskjellig syn på ting vil det jo alltid være.
Jeg ville personlig kjøpt varen jeg vet hva er, og gjør også det...

MVH

Personlig ville jeg aldri ha kjøpt fiskeboller da.. ekke særlig mettende det da :)
 
Back
Top