Norwegian bytter fra Stansted til Gatwick på Værnes-London-ruten

MartinL

ScanFlyer Dusty
Norwegian bytter fra Stansted til Gatwick på Værnes-London-ruten

Ser ut som om Norwegien endelig fikk sin slots.

Norwegian flytter alle flyvingene fra Trondheim til London over til Gatwick. Dermed vil Norwegian ha alle sine ruter til en og samme flyplass. - Målt i reisetid ligger London Gatwick nærmere London sentrum enn Stansted. Ekspresstoget fra Gatwick til sentrum av London bruker 30 minutter og holder en meget god standard, Daniel Skjeldam, kommersiell direktør i Norwegian.

Direkteruten fra Værnes går nå til Stansted. Norwegian flyr direkteruten tre ganger i uka. Bytte av flyplass skjer fra 28. mars 2010.

http://boarding.no/art.asp?id=40016

Re: Norwegian flytter London avgangen (TRD) fra Stansted til Gatwick

Hurra - det var på tide. Jeg for min del synes GTW er et bedre ankomstpunkt i London enn STN :)

Da har man endelig fatt mere slots ved LGW. Bra for kundene, siden LGW er den bedre alternativ dersom du skal til London.

Noen som vil vedde hvor de kommer fra...:colgate:

Spök til side, det star mere i nyheter kjöen hos Norwegian, så stay tuned!!

Jaja, det måtte jo komme etterhvert. Antagelig veldig bra for de aller fleste som skal til London. Dog passelig upraktisk når man drar mye TRD-cambrigde.

Hva de legger i at ekspresstoget holder meget godt standard vet ikke jeg. Sist jeg var på LGW (SAS fra bergen) så reiste jeg i 1.klasse på dette toget (var litt stresset på automaten og skulle ha 1. tog, derfor trykket jeg der det sto 1st ettellerannet). Jeg ble ikke akkurat imponert, virket noe loslitt og skranglete på meg. Men etter norsk målestokk er det vel imponerende nok at det går i rute?

Dette passer familien Jensen meget bra. BOO-TRD-LGW. 25 min med tog LGW - Brighton. Sønnen i huset og samboer bodde i Brighton i 3 år, og vi ble meget glad i byen og omegn.
Lewes og Arundale er meget trivelige småbyer 10-15 min fra Brighton. For oss er London kun aktuell hvis man er ute etter fotball eller musical. Shopping synes vi er like bra i Brighton. Og så er der jo langt mindre stress i Brighton.

Hva de legger i at ekspresstoget holder meget godt standard vet ikke jeg. Sist jeg var på LGW (SAS fra bergen) så reiste jeg i 1.klasse på dette toget (var litt stresset på automaten og skulle ha 1. tog, derfor trykket jeg der det sto 1st ettellerannet). Jeg ble ikke akkurat imponert, virket noe loslitt og skranglete på meg.

Det er vel de fleste britiske togene utenom de store linjene. I MAN er det en vanlig lokaltog, det er den man skal sammenligne Gatwick Express med...

Noen som vet hvor lang tid det bruker å ta fra Norwegian går ut med slik info, før de faktisk begynner å selge billetter dit de flyr?

De selger fortsatt kun billetter til STN fra TRD, også for reiser etter 28.mars.

Back