Norwegian bytter fra Stansted til Gatwick fra Bergen

Litt rart i mine øyne at de ikke samler all trafikken sin i London til 1 flyplass! Det må da bli billigere?
BF:cool2

Kanskje resten av Norwegians London-ruter til Stansted snart flytter etter.

Da jeg snakket med Daniel Skjeldam, kommersiell direktør i Norwegian, i fjor sa han at DY hadde som mål å flytte alle flyvninger til Gatwick. Men så er det mye trafikk på Gatwick og mangel på gater og slots på de tidspunktene DY ønsker å fly dit...

Da jeg snakket med Daniel Skjeldam, kommersiell direktør i Norwegian, i fjor sa han at DY hadde som mål å flytte alle flyvninger til Gatwick.
Hva var begrunnelsen for det? galtevik er da mye verre forsinket enn Stansted, eneste fordel måtte være litt kortere togtur ut.

Dessuten så rulles det jo snart ut en rullebane nr to på Stansted, mens Gatwick sliter med større trafikk og kun EN bane.

Håper ikke de flytter OSL-STN - den er mye mer aktuell for meg. Vi har et søsterselskap nord for Cambridge og da er jo STN ypperlig.

Har reist noen ganger med Norwegian til STN for å fly videre med Ryanair eller easyjet....
Nå blir vel mulighetene mindre der for min del....

STN har jo i det siste også forhøyet passasjeravgiftene ganske mye for å finansiere ny rullebane og større terminal og det spørs nå om LGW ikke er spesielt dyrere å bruke.

Har reist noen ganger med Norwegian til STN for å fly videre med Ryanair eller easyjet....
Nå blir vel mulighetene mindre der for min del....

Noen færre alternativer med de selskapene, men flere selskaper å velge mellom. Og både FR og EZY har jo en del ruter på LGW også (EDI, GLA, INV, BFS, DUB, SNN og ORK - for å nevne øyrikenes alternativer).

Dette er jo også en gla`nyhet. Gatwick er da mye bedre - Bra Norwegian!!!

Dette er jo også en gla`nyhet. Gatwick er da mye bedre - Bra Norwegian!!!

Er nå egentlig Gatwick så mye bedre enn Stansted? Jeg har utelukkende positive erfaringer med Stansted, og personlig så synes jeg Gatwick virker mindre attraktiv som flyplass. Lokaliseringsmessig så er vel alt avhengig av hvor du skal i London. Togtiden inn fra LGW er bare 15 minutter kortere enn fra STN, og lokaltrafikk kan potensielt ta lang tid.

Tja - de interliner neppe med easyJet eller Ryanair heller -som jo noen nevnte at de fløy videre fra Stansted. Fortsatt er Gatwick et bedre alternativ etter min mening...

Det er vel og bra at Norwegian flytter Bergen-avgangen til Gatwick - som er en mye mer attraktiv flyplass enn Stansted, med et unntak: rullebanen på Gatwick er sprengt og skjer det uregelmessigheter får det større konsekvenser enn fra Stansted. Utover det er Stansted en passasjerfiendtlig flyplass - og jeg har reist dit for siste gang.

Jeg hadde håpet at alle avganger ville blitt flyttet til Gatwick - det vil være umulig for Norwegian å tiltrekke seg forretningsmarkedet når man kun kan tilby avganger fra Oslo til Stansted. For øvrig ikke så rart at Norwegian ikke klarer å opprettholde to kveldsavganger - Stansted- og Gatwick-avgangen hadde jo samme avgangstid, noe som i seg selv er idiotisk...

Back