Norwegian Boeing 737-800 1/16 scale

Hmmm , hva skal en si , brukt et halvt år på maskinen , litt nå å da ... men noen eksakte timer vet jeg ikke ...

Men det skal bli gøy å se den i luften da snøen er vekk .... blir vel noe urolig mage den dagen hehe :)
 
Utrolig tøft, noe av det mest kreative jeg har sett på lenge.. Gleder meg virkelig til å se en film fra den såkalte "jomfruturen".

Og jeg må da si at det er et godt utført arbeid, konsentrasjon og tålmodighet aner jeg?:)

Lekkert!
 
alle ror er operative inkludert 4 flaps , pnamatisk retract av hjulene , understell i aluminium med dempere , landingslys , navigasjonslys , 2 gyroer , og da 2 x 90 mm aluminium elktriske vifter (turbiner) , tenkte å prøve å taxe litt med det en dag , så kan jo legge ut en film , med lys og start og stopp osv .... :)
 
Dette er sykt - slik vil jeg ha :headbang - hvor mye skal du ha for den ? - Hvor mye vil Kjos betale meg for å sette den på " Sandduna på 19 R " ?? - dette er reklame for DY - hva skal du ha for den ?? :D - uten radiostyring :)

Kan du lage en video på maks 60 sec - så skal jeg reklamere for den på www.livenews.no :fly


Jan
 
Alt er mulig , om den er til salgs det er en ting men hva en evt skulle ta for noe slikt er vanskelig å si , men kan jo støpe en til deg som en ren model hehe :)

kan vel se om jeg kan hoste opp en HD film med flyet ,men det er bare så utrolig dårlig vær for tiden og mye is og snø , men den kommer så fort det er muligheter for et opptak
 
Ny skala detalj (saftblander) flash på topp av flyskroget ved antenne.

Noen som har oversikt over alle antenner/finner på et 737-800 og hva de er til ?
 

Attachments

  • forum 17.jpg
    forum 17.jpg
    26.1 KB · Views: 722
Last edited:
Noen extra detaljer for en mer realistisk modell hehe :)

Flap track fairing ( cover over flaps mekanismene )

motor dekaler

Ny 737-800 logo

Styrefinne ( giude av luftstrøm )
 

Attachments

  • forum 21.jpg
    forum 21.jpg
    75.4 KB · Views: 699
  • forum 18.jpg
    forum 18.jpg
    80.6 KB · Views: 684
  • forum 19.jpg
    forum 19.jpg
    76.7 KB · Views: 683
  • forum 20.jpg
    forum 20.jpg
    77.1 KB · Views: 665
Regner med at du ikke skal sitte inni den når den skal på sin første tur, så jeg lurer på hvordan du styrer den! :) Gjerne et bilde av styreredskaper!

Ellers er jeg imponert! :colgate: Selvom du ikke har flydd den enda, har du kanskje en idé om hvor for du kan fly denne?
 
Den styres av elektroniske servoer på alle ror akkurat som på et ekte fly , kan legge ut noen bilder av rorerne + litt innmat ...

har holdt på med dette i over 15 år så regner med at denne modellen letter ved ca 80-100 kmt og har en toppfart på ca 250+

dette er mitt fjerde jetfly ,men mitt første airliner :)
 

Attachments

  • forum 22.jpg
    forum 22.jpg
    79.1 KB · Views: 221
  • forum 24.jpg
    forum 24.jpg
    68.7 KB · Views: 269
  • forum23.jpg
    forum23.jpg
    83.1 KB · Views: 286
  • forum26.jpg
    forum26.jpg
    68.8 KB · Views: 278
  • forum27.jpg
    forum27.jpg
    76.2 KB · Views: 280
Dæven, FLYR den og?! That's wild, du må jo nesten ringe inn til ATC og få clearance for luftrommet over huset da.... :colgate: Needless to say gleder jeg meg til video, er ti hakk mer imponert nå enn jeg var først, det begynner å bli ganske mye "imponerthet" da! Hehehe.
 
Ja skulle gjerne hatt 2 ekte turbiner ,men de har en prislapp på ca 10-15 per stk så det ble litt i overkant på dette prosjektet , så det ble valgt 2 edf vifter i stedet , samme lyd og mer enn nok effekt
 

Attachments

  • df unit.jpg
    df unit.jpg
    28.1 KB · Views: 102
Meget stilig! Det har jo blitt pirket litt før, men kan komme med litt til. Så kan du endre det hvis du vil ha en mer realistisk modell (men det er vel ikke så lett på et radiostyrt fly).

Vingen er helt klart en CL-vinge (altså -300/-400/-500), men flapen ser ut som om det kanskje er en NG-flap (med unntak av flaptrack-fairing), LN-NOB har ikke eye-brow plugger (http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6902796&nseq=8), slat-seksjonene ser ikke ut til at er markert på modellen,

Hvis du går inn på denne siden så kan du se litt mer på bilder og detaljer.

Gleder meg til å se modellen fly :)

Forslag: Vet ikke hvor du bor (øst/vest/nord/sør) men hvis du bor i nærheten av Sola, Gardermoen, Værnes eller Flesland så kan du kanskje kontakte DY og spørre om å få se nærmere på en -800. Ta med modellen så kan du vise frem den også, kan garantere at i hvert fall teknikerne har lyst å se på den ;)
 
Meget stilig! Det har jo blitt pirket litt før, men kan komme med litt til. Så kan du endre det hvis du vil ha en mer realistisk modell (men det er vel ikke så lett på et radiostyrt fly).

Vingen er helt klart en CL-vinge (altså -300/-400/-500), men flapen ser ut som om det kanskje er en NG-flap (med unntak av flaptrack-fairing), LN-NOB har ikke eye-brow plugger (http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6902796&nseq=8), slat-seksjonene ser ikke ut til at er markert på modellen,

Hvis du går inn på denne siden så kan du se litt mer på bilder og detaljer.

Gleder meg til å se modellen fly :)

Forslag: Vet ikke hvor du bor (øst/vest/nord/sør) men hvis du bor i nærheten av Sola, Gardermoen, Værnes eller Flesland så kan du kanskje kontakte DY og spørre om å få se nærmere på en -800. Ta med modellen så kan du vise frem den også, kan garantere at i hvert fall teknikerne har lyst å se på den ;)

Hei !



Hva folk vet tenkte jeg hehe , synes det er meget gøy når personer brenner for noe , og vet så mye som deg :)

Liker å få tilbakemeldinger på detaljer , men skjønte ikke helt hva du mente med eye brow og det med flapsen , så gjerne forklar det en gang til . ????


om ikke flyet er helt likt originalen er en ting , og jeg måtte ofre noe skala for elektronikken og ikke minst mekanikken av flapsen etc .

men er godt i gang med å rette opp ting og endre noen detaljer . Jobber med wingletsen for tiden og de er ikke lett å få til , da det er mange vinkler og grader som skal stemme + at når en først har laget en så skal en lage en maken bare i speilvendt form hmmm....


Men takk for info , kom gjerne med mer , kommer foresten mere bilder etterhvert .
 
Back
Top