• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian Boeing 737-800 1/16 scale

oysteinh

Rcpilot
Tenkte jeg måtte legge ut noen bilder av nyprosjektet mitt , 228 cm langt og 181 i vingespenn , modellen er radiostyrt og har i alt 14 servoer og 2 elekriske turbiner .
hele modellen er i glassfiber og med billakk finnish :)

modellen kan lages som en ren modell og ikke radiostyrt hvis noen er int hehe .

kom med noe komentarer

Da fikk jeg tatt og komprimert noen bilder :)

Kom gjerne med noen gode tilbakemeldinger og kritikk
det står 737-400 men 8 tallet er på vei , måtte bare trykke de på nytt

Regnummeret er LN -NOB som har Edvart Grieg men jeg måtte jo ha meg selv på halen hehe

Attachments

• forum 1.jpg
    forum 1.jpg
    67.3 KB · Views: 1,875
  • forum 2.jpg
    forum 2.jpg
    69.9 KB · Views: 1,850
  • forum 3.jpg
    forum 3.jpg
    73.2 KB · Views: 1,782
  • forum 4.jpg
    forum 4.jpg
    51 KB · Views: 1,727
  • forum 5.jpg
    forum 5.jpg
    54.7 KB · Views: 1,702
  • forum 6.jpg
    forum 6.jpg
    43.4 KB · Views: 674
  • forum 7.jpg
    forum 7.jpg
    75.1 KB · Views: 559
Last edited:
Mangler winglets? Og nesehjulet er plassert litt langt bak (for å være pirkete).
Men ekstremt tøft, halebildet var en nice touch ;)

Winglets er laget , og holder på å tilpasse de .
Er klar over det med nesehjulet ,men måtte ofre litt skala likhet i henhold til at disse er luftstyrt retract , så får å få til slaglengden så ble det slik .

det stemmer vel at winglets ene har logo på innsiden , stemmer ikke dette ?
ser også at noen fly har logo på innsidene av motorcowlene , litt forskjellig på disse Norwegian flyene hehe :)

Drit bra! :D kom gjerne med flere bilder :D minnet mye om en 737-300 så hvis den skal få vinglets så blir det vel en 733w? :p neida vil se bra ut dette. Hvorfor vuderte du ikke å ha det blått rundt deg på halen? i steden for den gamle? :) uansett så var det knall, bra jobba :D

Drittkult dette her :) Hva koster dette her ?

Ja si det hehe :)
Dette er jo ikke et byggesett en kan kjøpe i butikken ,men noen av delene er kjøpt fra Tyskland cnc frest snute og motorcowler etc ,resten er produsert selv ,men i totalt er det nok deler og utstyr for ca 13 000 nok + arbeidstimer lakk for ca 3500 .

for å si det sann så var kona glad det var ferdig hehe :)

radiostyrt - sånn at det kan kjøre rundt på gulvet? hehe, utrolig hva som går an, kudos +++ til deg!!

Den kan nok mer enn det .. ;) Meget kul! Men for å pirke litt mer, så er også forkanten av halen feil.

Ser alt du hehe , ja den skal vel ha litt mer kantete avslutning , den er faktisk ettermontert på de ekte , og plassen er brukt til en radarforsterker , finnes faktisk 737 som er lik denne ,men det var på 60 tallet hehe .

Her kommer noen flere bilder ,men holder fortsatt på å fikse litt på det , finner alltid noen nye skaladetaljer , finner, radar,antanner,lys etc

stay tune.....

Attachments

• forum 8.jpg
    forum 8.jpg
    156.1 KB · Views: 540
  • forum 9.jpg
    forum 9.jpg
    77.6 KB · Views: 566
  • forum 10.jpg
    forum 10.jpg
    86.8 KB · Views: 491
  • forum 13.jpg
    forum 13.jpg
    80.9 KB · Views: 473
  • forum 14.jpg
    forum 14.jpg
    88.1 KB · Views: 465
  • forum 11.jpg
    forum 11.jpg
    84.5 KB · Views: 480
  • forum 12.jpg
    forum 12.jpg
    95.2 KB · Views: 458
Last edited:
Stilig dette.. Gleder meg til å se den ferdig. Nå har jo Norwegian ny haleprofil, så du må kanskje endre den ? :p
Winglets'ene har norwegian.com på innsiden ja..

Back