Norwegian Boeing 737-800 1/16 scale

oysteinh

Rcpilot
Tenkte jeg måtte legge ut noen bilder av nyprosjektet mitt , 228 cm langt og 181 i vingespenn , modellen er radiostyrt og har i alt 14 servoer og 2 elekriske turbiner .
hele modellen er i glassfiber og med billakk finnish :)

modellen kan lages som en ren modell og ikke radiostyrt hvis noen er int hehe .

kom med noe komentarer

Da fikk jeg tatt og komprimert noen bilder :)

Kom gjerne med noen gode tilbakemeldinger og kritikk
det står 737-400 men 8 tallet er på vei , måtte bare trykke de på nytt

Regnummeret er LN -NOB som har Edvart Grieg men jeg måtte jo ha meg selv på halen hehe

Attachments

• forum 1.jpg
    forum 1.jpg
    67.3 KB · Views: 1,875
  • forum 2.jpg
    forum 2.jpg
    69.9 KB · Views: 1,850
  • forum 3.jpg
    forum 3.jpg
    73.2 KB · Views: 1,782
  • forum 4.jpg
    forum 4.jpg
    51 KB · Views: 1,727
  • forum 5.jpg
    forum 5.jpg
    54.7 KB · Views: 1,702
  • forum 6.jpg
    forum 6.jpg
    43.4 KB · Views: 674
  • forum 7.jpg
    forum 7.jpg
    75.1 KB · Views: 559
Last edited:
Mangler winglets? Og nesehjulet er plassert litt langt bak (for å være pirkete).
Men ekstremt tøft, halebildet var en nice touch ;)

Winglets er laget , og holder på å tilpasse de .
Er klar over det med nesehjulet ,men måtte ofre litt skala likhet i henhold til at disse er luftstyrt retract , så får å få til slaglengden så ble det slik .

det stemmer vel at winglets ene har logo på innsiden , stemmer ikke dette ?
ser også at noen fly har logo på innsidene av motorcowlene , litt forskjellig på disse Norwegian flyene hehe :)

Drit bra! :D kom gjerne med flere bilder :D minnet mye om en 737-300 så hvis den skal få vinglets så blir det vel en 733w? :p neida vil se bra ut dette. Hvorfor vuderte du ikke å ha det blått rundt deg på halen? i steden for den gamle? :) uansett så var det knall, bra jobba :D

Drittkult dette her :) Hva koster dette her ?

Ja si det hehe :)
Dette er jo ikke et byggesett en kan kjøpe i butikken ,men noen av delene er kjøpt fra Tyskland cnc frest snute og motorcowler etc ,resten er produsert selv ,men i totalt er det nok deler og utstyr for ca 13 000 nok + arbeidstimer lakk for ca 3500 .

for å si det sann så var kona glad det var ferdig hehe :)

Den kan nok mer enn det .. ;) Meget kul! Men for å pirke litt mer, så er også forkanten av halen feil.

Ser alt du hehe , ja den skal vel ha litt mer kantete avslutning , den er faktisk ettermontert på de ekte , og plassen er brukt til en radarforsterker , finnes faktisk 737 som er lik denne ,men det var på 60 tallet hehe .

Her kommer noen flere bilder ,men holder fortsatt på å fikse litt på det , finner alltid noen nye skaladetaljer , finner, radar,antanner,lys etc

stay tune.....

Attachments

• forum 8.jpg
    forum 8.jpg
    156.1 KB · Views: 540
  • forum 9.jpg
    forum 9.jpg
    77.6 KB · Views: 566
  • forum 10.jpg
    forum 10.jpg
    86.8 KB · Views: 491
  • forum 13.jpg
    forum 13.jpg
    80.9 KB · Views: 473
  • forum 14.jpg
    forum 14.jpg
    88.1 KB · Views: 465
  • forum 11.jpg
    forum 11.jpg
    84.5 KB · Views: 480
  • forum 12.jpg
    forum 12.jpg
    95.2 KB · Views: 458
Last edited:
Stilig dette.. Gleder meg til å se den ferdig. Nå har jo Norwegian ny haleprofil, så du må kanskje endre den ? :p
Winglets'ene har norwegian.com på innsiden ja..

Back