Norwegian har ingen MD80 igjen. De opererer en blanding av 733 og 738 der, akkurat som i Sverige og Norge.interessant! Men hva for slags fly er det de operer med innad i DK da? er med M80 eller er det B738?
Min hustru, jeg selv, og vores 2 børn skal til Kos i Juli med Norwegian. De vælger så at tage 160 Dkr. pr. stk. baggage retur, samt 160 Dkr. pr. sædereservation retur. Altså med andre ord skal man tillægge 320 kroner til billetprisen pr. person hvis man vil sammenligne med konkurrenter uden disse gebyrer.
Bagasje og sannsynligvis kredittkortgebyr, er jeg enig i at man bør legge til i en slik prisindeks. Derimot er jeg stadig usikker på plassreservasjon, en tilleggstjeneste det vel fortsatt er de færreste av konkurrentene som tilbyr gratis før innsjekk? Helt spesifikt, så tilbys det jo ikke av SAS.
At man velger å kjøpe det til er jo greit nok, men i ei prissammenligning er jeg ikke uten videre enig i at det hører med.
Men uanfægtet om den ene eller den anden ikke gør det, så er det i mine øjne stadigvæk noget der skal høre med i en prissammenligning. Ellers så ender vi til sidst op, i bedste Ryanair stil, med at toiletbesøg heller ikke skal høre med ind under sammenligningen :lol:
Men hva skal med i en pristest? Jeg synes en bag er fornuftigst. Å bruke to hos Norwegian blir ihvertfall feil, uten bagasje føles som ei for stor begrensning og bagasje bare en veg blir underlig.
En kuffert/bag er jeg enig i, da det nok dækker de flestes behov. Kreditkort bør også tages med, da rigtigt mange idag vil betale med Diners, AMEX el. lgn. grundet forsikringer i forb. med kreditkortet.
Og så er der jo den med seating, den bliver vi nok ikke enige om....
Med andre ord er det ikke mulig å si den ene eller den andre er billigst hvis du er ute i god tid. Det som mer kan slås fast er at hvis en er ute i dårlig tid med å bestille billetter og du skal fly innen Norge - så kommer som regel alltid NAX best ut sammenlignet med SAS. Et bra eksempel på dette er en weekendtur til HAU for meg med utreise siste flight fredag førstkommende og retur mandag morgen rundt kl. 09 (har vanskelig med de helt tidlige timer), og da er prisen følgende:
SAS kr 1595
NAX kr 1098 (inkl. 20 kg bagasje og setereservasjon)
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.