Norwegian begynner med inflight-magasin

tosfreight

ScanFlyer Silver
http://www.propaganda-as.no/php/art.php?id=117579

infosjef Ellingsen sier at "de har lengre og lengre ruter og dermed har passasjerene lengre ombord. Derfor er det nødvendig å tilby dem noe underholdning."

...når blir det nødvendig med servering igjen, mon tro....?

ville de gjort dette hvis de virkelig slet økonomisk, som en del her på forumet mener?

Dette er jo virkelig er luksusprosjekt for et lavprisselskap !

Originally posted by intransfer
ville de gjort dette hvis de virkelig slet økonomisk, som en del her på forumet mener?

Dette er jo virkelig er luksusprosjekt for et lavprisselskap !

Ja, må si jeg reagerte litt på det jeg også... Er dette virkelig et nødvendig tiltak for DY slik situasjonen er i dag? Eller er det et inntektspotensiale i et slikt magasin?

Kan vel hende at Norwegian "skriver av seg ansvaret" for selv å lage dette magasinet.
Skal ikke se bort i fra at man lett kan la andre enn Norwegian ta på seg annsvaret for å lage en slik blekke.

Det vil si at disse beholder reklameinntektene mot at de tilbyr ett magasin for Norwegian. Med andre ord, kostnadsfritt (om ikke veldig rimelig avtale) og bekymringsløst alternativ for Norwegian for å kunne tilby sine kunder mere å ta seg til under turen.

Se bare på dagens inflight magasiner. De er jo så spekka med reklame at jeg nekter å tro at de koster mye å produsere. Tror de finansierer seg selv og litt til...... I tilegg har jo inflight magasiner en annen fordel. Nemlig lattelig lave distrubusjons kostnader.....

..pluss at de når ut til store og varierte deler av befolkningen, noe annonsørene setter pris på.

Det billigste ville nok uansett vært å la pax kjøpe magasiner på narvesen før boarding...

Det er nok noen distribusjonskostnader; det må jo trykkes og transporteres til et sentrallager, og håndteres der.

Men som Martin var inne på; det spørs om det er Norwegian som får disse kostnadene eller om det er Media Bergen som tar seg av den biten.

jo men sett i forhold til ett vanlig magasin er det snakk om minimale distrubusjonskostnader, uten å la oss henge opp i det. Jeg tørr vedde mye på at Norwegian ikke har mye økonomisk ansvar for dette Magasinet.

Om det er nå dette Norwegian gjør, tror jeg de bare gjør ett godt fremstøt for sine kunder. De kan jo også bruke dette mediumet til å rette mere direkte informasjon om Norwegian til sine kunder.
Ressultat:
Turen blir mindre kjedelig
Repotasjer (som garantert kommer til å handle om Norwegians destinasjoner) stimulerer til økt reiselyst.
Kundene blir mere opplyst om Norwegians produkt.
Magasinet kan også stimulere for økt salg ombord gjennom presentasjon av tilgjengelige produkter.

Så til alle skeptikere! Det funker jo i SAS!
(meg selv som beste eksempel)
:up:

Originally posted by LCH
Men som Martin var inne på; det spørs om det er Norwegian som får disse kostnadene eller om det er Media Bergen som tar seg av den biten.

Ja, kan selvfølgelig hende.

eller for å strekke det enda litt lengre. Ikke umulig at noen er villige til å betale Norwegian for å produsere et reklamefinnansiert inflight magasin.

Ryanair har jo ett inflight magasin. Mon tro O'leary betaler penger for å tilby sine pax noe slikt........... neppe

:p

Ryanairs inflight-blekke er en handlekatalog, det er ingen reportasjer. Kun meny og handleliste. Noe mer skal man vel heller ikke kreve av Ryanair. Har Norwegian Tax Free salg ombord?

Gleder meg til å se magasinet fra Norwegian. Ellingsen kommer jo fra et seslakp med gode tradisjoner når det gjelder slike magasiner. BRA DY!!!

Og kanskje en mulighet for Norwegian å få innenlandsreisende til å bli klar over rutenettet til Norwegian som jeg ikke tror er særlig kjent. 9 innenlandsruter og 32 utenlandsruter.....tviler på mange nordmenn kan nevne de utenlandske.

Jo Ryan air har faktisk et inflight magasin. Det deles ut etter avgang og samles inn igjen før landing da det ikke er setelommer i deres fly. Leste deres magasin i Januar på flygning til London. Der var det IKKE bare reklame men mange repotasjer hvor alle artikler var presentert både på engelsk tysk og svensk. Blandt annet var det en stor artikkel om Malmø-København regionen som nord europas nye handels og nærings metropol!

Back