Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Det er den eneste SA/* loungen for domestic, på den internasjonale delen har de både business og first-lounge.SA kaller loungen sin for «Baobab Premium Class Lounge». Denne ble pusset opp for noen år siden, og er den eneste loungen for SA og Star Alliance på CPT.
Meget bra rapport!
Om du var litt skuffet over serveringen i C mellom CPT og JNB, så kan du jo sammenligne med europeisk innenriks i C over samme distansen, OSL-ALF f.eks.![]()
Rapport til laud og vel så det![]()
Det er den eneste SA/* loungen for domestic, på den internasjonale delen har de både business og first-lounge.
Min gode mann, jeg tror vi har litt til felles![]()
http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=773204&postcount=4
Fløy JNB-CPT med B738, deretter CPT-JNB med A346 (så klart!) og så JNB-EZE-JNB med A342. Jeg skal tilbake til CPT en dag for å gjøre de tingene du har gjort, jeg var der kun i 3 dager og jeg kan garantere at det blir South African Airways all the way!
Forøvrig så har SA lagt ned CPT-LHR ruten, som jeg også referer til i min trip report (der står hele begrunnelsen osv., tok bilde av det fra in-flight magazine (http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=107694))
All-in-all kjempe kjekk lesing og jeg kjente meg utrolig godt igjen både i LHR, CPT, JNB (A380'n min kom 18 timer forsinket) og FRA. Blir ikke LH på meg heller på en stund
![]()
Takk for en veldig bra rapport. Jeg planlegger en DM-tur til CPT i januar 2014, hvor lenge vil du anbefale å være der - var fem dager greit? Håper på å få til en rute med en stopover et annet sted i Afrika, f.eks. NBO eller ACC, med ca to uker totalt, og er litt usikker på hvordan jeg skal fordele tiden.
Er helt enig i at LH jevnt over virker lite imponerende, og skjønner ikke helt hva annet enn FCT i Frankfurt som gjør at folk tilstreber å få tak i LH-awards. Hvilke(t) selskap hadde du brukt om du kunne valgt igjen? Er vel SA, TK og LX som er aktuelt.
Ok. Er jo sommer der i januar, så en halv dag på stranden innimellom det tette programmet hadde ikke skadet. Jeg har en tendens til å planlegge ganske mye når jeg er på reise, og med haidykking, utflukter til vingårder osv kan det sikkert være greit å ha 6-7 dager og litt pusterom.Fem dager holdt til å få med seg det meste av de vanlige aktivitetene/attraksjonene, men da var det fullt kjør hver dag. Så hvis du foretrekker litt mer avslapning innimellom slagene, så kan det kanskje være greit med flere dager. Personlig så mener jeg at fem dager bør holde, selv om du kanskje må prioritere litt.
Jeg reiser sannsynligvis alene, men er vant til å sitte bak i bussen, så rynker ikke på nesen av en fremmed sidemann.Av de tre selskapene du nevner så har jeg prøvd SA og LX i C. Servicen var ganske lik, men jeg syntes maten var bedre på SA. I tillegg har de nyere seter og bedre AVOD. Fordelen med LX er selvfølgelig at du kan få enkeltsete, og det verdsetter jo noen mer enn mat og AVOD. Reiser du sammen med noen eller synes det er greit å sitte ved siden av fremmede, så hadde jeg valgt SA. Men liker du ikke å ha en sidemann så er vel LX det beste![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.