Norwegian åpner for danske og svenske helter på halene

Re: Norwegian åpner for danske og svenske helter på halene

(...)
Min personliga åsikt är att "hjältarna" varken kommersiellt eller estetiskt tillför något värde och borde därför slopas tillförmån för ngt annat.

Jeg er tilbøyelig til å være enig. Estetisk og funksjonelt fungerer dessuten både fotografier og den fonten som er valgt bare måtelig bra på avstand. På den annen side står bildene og den håpløse stafferingen i så stor kontrast til hverandre at kombinasjonen på sin egen skjeve måte kan fungere på samme fly uten at man blir sår i øynene.

Hvis Norwegian slipper opp for norske helter stemmer jeg på Ragge & Ronny og Rulle fra Nöjesmassakern.

;)

Ser at Hangar også skriver at "Real Norwegian" skal bort - og erstattes av hva personen er kjent for.

Endelig!!! Dette etterlyste jeg vel allerede i 2002/03... Bildene og ideen med kjente fjes er kjempegod - men jeg har aldri likt "Ekte nordmenn".

FLOTT NORWEGIAN...og kom gjerne med svenske, danske og kanskje en innvandrer også...

Ser at Hangar også skriver at "Real Norwegian" skal bort - og erstattes av hva personen er kjent for.

Du vet jo like godt som meg at ingen Norwegian fly skal være like. :p;)

Endelig!!! Dette etterlyste jeg vel allerede i 2002/03... Bildene og ideen med kjente fjes er kjempegod - men jeg har aldri likt "Ekte nordmenn".

FLOTT NORWEGIAN...og kom gjerne med svenske, danske og kanskje en innvandrer også...

Gud forby. Heter flyselskapet Norwegian - så er det NORSK. Vi har all verdens rett til å være stolt over våre ekte nordmenn - og vi har mange igjen å ta av. Vitenskap, musikk, litterært, krigshelter, sportshelter..... Minst nok til 40-50 fly.

Og hva med samene? De er en del av Norges kulturarv de også.

Hvorfor ikke kjøre "ekte norsk landskap"? I Frontier-stil med Geiranger, Nordkapp, Lofoten også videre.

Hva med å få en ensartet hale... Har ikke det siste BU-flyet blitt malt om, slik at flagget er ledig??

Jag såg alltid på "Bamse och Kylling" på dansk barn-tv när jag var liten, hade varit grymt och se den feta gula björnen och "en man utklädd till kyckling" på fenan... ;)

Heter det Norwegian så blander man ikke svensker og dansker inn i dette. Motiv fra landskap i Norge hadde gjort seg, fargene i flagget er allerede representert i designet.

Selv om ikke det kan sammenlignes..
Syns jeg hadde sett det at f.eks Sonja Henie var på halen til American, selv om ikke de kjører denne stilen i form av livery..

Last edited:

Syns også at det burde være norske motiver på halen ikke blande inn resten av Europa. Feks. bilder av byer og kjente norske plasser. Blir da også en markedsføring av Norge.

Syns også at det burde være norske motiver på halen ikke blande inn resten av Europa. Feks. bilder av byer og kjente norske plasser. Blir da også en markedsføring av Norge.
Helt enig.

Hilsen
Ole

Har ikke det siste BU-flyet blitt malt om, slik at flagget er ledig??

Har det noengang vært opptatt......man finner jo det norske flagget både på italienske klesmerker og på tyske naziklær:rolleyes:

Hva med å få en ensartet hale... Har ikke det siste BU-flyet blitt malt om, slik at flagget er ledig??

Skal den diskusjonen opp nå igjen????? :drunk::drunk::drunk:
Er vel bare for N'te gang de siste årene:drunk:

Skremmende innstilling fra Polaris...hva er du egentlig redd for? Går du av flyet om det er en svensk flyvert/vertinne ombord på Norwegian også?

Skremmende innstilling fra Polaris...hva er du egentlig redd for? Går du av flyet om det er en svensk flyvert/vertinne ombord på Norwegian også?

Synes ikke dette er skremmende fra Polaris i det hele tatt jeg - og ikke tror jeg hun er redd for noe heller. Jeg kan ikke se at hun har skrevet noe om at hun ikke liker andre nasjonaliteter. Denne diskusjonen går på hvem / hva som er representert på Norwegian sine haler.
Her kan jeg ikke fatte at det skal være galt å presentere kjente nordmenn. Jeg synes det er å være politisk overkorrekt å ikke kunne kalle dem ekte nordmenn, for det er de jo. Så lenge vi bor i Norge kan det jo ikke være halv i å være galt å være stolt at Norge og nordmenn på en positiv måte.
Hvis Norwegian eksisterer så lenge, kommer det nok personer med innvandrerbakgrunn på halene også, vær ikke redd for det :)
Når det gjelder dansker og svensker på halene, er jeg skeptisk til det, siden navnet er Norwegian og flyene bærer de norske fargene.
Men, dersom SAS forsvinner, kan jo DY døpes om til Scandinavian, og da åpner jo muligheten seg for mange nye "helter" ;)

VC-10

Last edited:

Men, dersom SAS forsvinner, kan jo DY døpes om til Scandinavian, og da åpner jo muligheten seg for mange nye "helter" ;)VC-10

Ja, det er vel den veien det bærer, kanskje. Og i så fall blir kommentaren til Polaris ganske provinsiell i mine øyne.

...men samtidig er det greit at Norwegian flyr både dansk og svensk innenriks? Norwegian sier selv at de er et skandinavisk lavprisselskap - det største sådanne og da behøver man vel ikke være så sneversynt.

Jeg synes det er flott at Norwegian åpner opp for svensker og dansker...og gjerne polakker også!

Ja, det er vel den veien det bærer, kanskje. Og i så fall blir kommentaren til Polaris ganske provinsiell i mine øyne.

Ikke er vel kommentaren til Polaris provinsiell, og ei heller er den spesielt skremmende. EB har vel en liten tendens til å dra argumentene litt vel langt ut, så det er mulig han tolket den som skremmende. Provinsiell? Vel, i motsetning til dagens Scandinavian så er vel fortsatt Norwegian et norsk og ikke et skandinavisk selskap, selv om de opererer i Skandinavia. Jeg kan vanskelig se at det er provinsielt å skulle fremheve personer som har hatt stor betydning, selv om de er nordmenn. Det er jo også en god anledning å markedsføre Norge, og det kan jo selvsagt sies å være litt provinsielt siden man da naturlig nok må trekke frem det særegne med Norge (men jeg tror nok likevel de fleste vil være enig i at man neppe vil kalle det for provinsielt å drive med reklame for et land).

Jeg har vel egentlig ingen sterke meninger om hva/hvem som skal på halene til DY, men det er vel forsåvidt riktig at man har mange nordmenn & norske tema man kan benytte seg av. Det er sikkert en hyggelig gest til danske og svenske passasjerer å også ha noen av deres på halene, men det betyr neppe så altfor mye. Folk flest vil neppe legge mye merke til hvem/hva som er på halene uansett.:)

Back