Det er mulig du har rett. Mitt intrykk er at mange nordmenn ser på SAS som mindre norsk enn dansk og svensk, men det er jo ikke sikkert det stemmer.Snakk om aa slaa ihjel eget argument ...
Jeg deler imidlertid overhode ikke oppfatningen om at 'nordmenn flest' ser paa SAS som mest svensk/dansk. SAS er fellesskandinavisk og jeg tro de fleste ser paa SAS slik - og ikke med noen form for nasjonale brilleglass. SAS er vaart likevel.
Jeg tror mange nordmenn har problemer med at SK har kuttet all long haul fra OSL, og derfor føler at SAS bryr seg mindre om det norske markedet.
Samtidig har DY satset på det norske markedet, og gjort det mulig for nordmenn og komme non-stop til de fleste større byer i europa, noen man ikke kunne mens SAS var enerådende.
I tillegg snakker man om å starte long haul. Alt dette gjør vel at mange føler at det er DY og ikke SAS som er selskapet man bør velge/støtte opp om som norsk passasjer. Iallefall når det gjelder fritidsreisende.