Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål
Først av alt, DYs Premium ikke noe business class-produkt, det er et premium ecconomy-produkt. Billettprisen hos DY er tilsvarende eller lavere enn hva de store flyselskaper tar seg betalt. Men på et nivå overgår DY de fleste andre, og det er setekomfort. På den objektive siden kan man måle pitch og setebredde - og her er en liten smaksliste:
Air Canada Premium Economy - pitch 38", setebredde 20"
Air France Premium Economy - pitch 38", setebredde 19"
Alitalia Classica Plus - pitch 37-38", setebredde 19,2"
ANA Premium Economy - pitch 38", setebredde 19,3"
British Airways World Traveller Plus - pitch 38", setebredde 18,5"
Cathay Pacific Premium Economy - pitch 38", setebredde 19,5"
EVA Air Elite - pitch 38", setebredde 19,5"
JAL Premium Economy - pitch 38", setebredde 18"
LOT Premium Economy - pitch 38", setebredde 19,5"
Qantas Premium Economy - pitch 38", setebredde 19"
SAS Plus - pitch 38", setebredde 18,3"
Turkish Airlines Premium Economy - pitch 46", setebredde 19,5"
Virgin Atlantic Premium Economy - pitch 38", setebredde 21"
Norwegian Premium - pitch 46", setebredde 19"
Eneste som kan matche Norwegian er Turkish!