Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Il-86

ScanFlyer Blue
Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Heisann,

vurderer å fly t/r Orlando neste sommer. Er det "vits" å betale for premium? Hadde tenkt å kanskje velge det på returen. Vanskelig å beskrive hva jeg legger i "vits";)... men hadde vært greit å høre litt fra andre som evt har flydd både foran og bak med 787'n.
 
Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Det er svært gode seter og ganske så god plass i premium, så er ikke prisforskjellen horribel ville jeg valgt premium.
 
Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Jeg fløy OSL - AGP i fjor sommer og satt foran. Setene er absolutt bra, men kan selvfølgelig ikke måle seg med Businessclass-seter hos "de store" flyselskapene.

TLS

PS.
Pass på så du ikke blir sittende på rad 5. Der er det ikke vinduer.
 
Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Setene er vel omtrent linje med Premium Economy hos andre som BA/SAS m.v. så bedre å sammenligne pris og service med det enn business.
 
Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Setene er vel omtrent linje med Premium Economy hos andre som BA/SAS m.v. så bedre å sammenligne pris og service med det enn business.

Setene er definitivt bedre enn hva BA/SK har på premium økonomi. 46 eller 49 tommers seteavstand og ganske bredt. BA/SK og snart LH bruker vel bransjestandarden på 38 tommer på premium økonomi.
 
Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Setene er definitivt bedre enn hva BA/SK har på premium økonomi. 46 eller 49 tommers seteavstand og ganske bredt. BA/SK og snart LH bruker vel bransjestandarden på 38 tommer på premium økonomi.
Om setene er bedre får de som har fløyet begge fortelle om, pitch er ikke alt. Totalen på klassen er uansett nærmere premium economy enn business om man skal sammenligne totalen.
 
Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Jeg har fløyet begge og Norwegian sine synes jeg er betydelig bedre!
 
Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Først av alt, DYs Premium ikke noe business class-produkt, det er et premium ecconomy-produkt. Billettprisen hos DY er tilsvarende eller lavere enn hva de store flyselskaper tar seg betalt. Men på et nivå overgår DY de fleste andre, og det er setekomfort. På den objektive siden kan man måle pitch og setebredde - og her er en liten smaksliste:
Air Canada Premium Economy - pitch 38", setebredde 20"
Air France Premium Economy - pitch 38", setebredde 19"
Alitalia Classica Plus - pitch 37-38", setebredde 19,2"
ANA Premium Economy - pitch 38", setebredde 19,3"
British Airways World Traveller Plus - pitch 38", setebredde 18,5"
Cathay Pacific Premium Economy - pitch 38", setebredde 19,5"
EVA Air Elite - pitch 38", setebredde 19,5"
JAL Premium Economy - pitch 38", setebredde 18"
LOT Premium Economy - pitch 38", setebredde 19,5"
Qantas Premium Economy - pitch 38", setebredde 19"
SAS Plus - pitch 38", setebredde 18,3"
Turkish Airlines Premium Economy - pitch 46", setebredde 19,5"
Virgin Atlantic Premium Economy - pitch 38", setebredde 21"

Norwegian Premium - pitch 46", setebredde 19"

Eneste som kan matche Norwegian er Turkish!
 
Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

For min del er setene det viktigste. Service er uansett ikke så veldig viktig når flyet går fra USA mot Norge. Sitter stort sett og snorker.
 
Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Har nettopp fløyet OSL-MCO i premium economy. Setene er helt ok, men ikke like gode og myke som Icelandairs Saga Class synes jeg. Særlig hodestøtten var beinhard - skulle ønske de kunne tilby noen puter. Deilig Moods of Norway-pledd. God benplass. Anbefaler rad 1.

Hadde det ikke vært for den grusomme maten, så hadde dette vært terningkast 5. Men du verden så fæl den chicken tickaen de tilbød som middag var (en filet som fløt i saus, uten ris). Og når det da går sju timer før du får en bitteliten rett før du lander (en halvdårlig laksepai), så anbefaler jeg å ta med litt niste. Kjære Kjos, bruk noen ekstra kroner på maten, please.

Forresten fløy Haakon, Mette Marit og de to barna også samme flight - så halve premiumkabinen var livvakter og entourage.
 
Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Konklusjonen er at det er et ok premium produkt. å kalle det businessclass blir litt.. tja. :=)

Liker du bedre plass er det definitivt verdt det. om prisen ikke er allverdens.
 
Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Konklusjonen er at det er et ok premium produkt. å kalle det businessclass blir litt.. tja. :=)

Liker du bedre plass er det definitivt verdt det. om prisen ikke er allverdens.

Jepp. Prisen er omkring 10500 kr t/r til ulike destinasjoner i USA, og det er en del lavere enn Icelandair som emm har priset seg helt ut i Saga Class. Interessant nok fungerte priorty boarding greit (de ropte til og med "passasjerer i business class kan nå gå ombord"), men prority de-embarkation enda bedre (muligens var crewet fra Thailand godt oppdratt på dette punkt). I USA er det ganske greit å få komme tidlig til immigration-køen.
 
Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

De gjør de på en helt vanlig OSL-BGO flygning også.


Typisk handlingagenter som ikke kjenner produktet til selskapene de jobber for og bare lar maskinen lese opp hva som helst.
 
Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Jepp. Prisen er omkring 10500 kr t/r til ulike destinasjoner i USA, og det er en del lavere enn Icelandair som emm har priset seg helt ut i Saga Class. Interessant nok fungerte priorty boarding greit (de ropte til og med "passasjerer i business class kan nå gå ombord"), men prority de-embarkation enda bedre (muligens var crewet fra Thailand godt oppdratt på dette punkt). I USA er det ganske greit å få komme tidlig til immigration-køen.

Tja her skal man være obs på at BA til tider har salg på business til statene som har priser som matcher det der. Og da er det et reelt businessprodukt. :D Dog så frister det en gang å prøve Norwegian Premium.
 
Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Det er vel automatiske maskinopprop på OSL. Har hørt det der også.


Ja, men da må jo handlingagenten sørge for at oppropene blir riktige. Holder jo ikke å skylde på at det er automatisk.
 
Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Setene er så gode som klamme skinnseter kan få blitt - Men fryktelig vanskelig/umulig å finne en soveposisjon.
 
Re: Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

Er OSL-JFK den korteste ruta man kan fly denne balja?

Det hadde vært så kult å prøve.
 
Norwegian 787 "business-class" - spørsmål

BOS-OSL er vel korteste, når den starter da. 6.45t er oppsatt rutetid.
 
Back
Top