Jeg hørte snakk om max 90pax per avgang, men det må tas med en stor klype salt.
Kan de da med færre passasjerer ha med mer fuel enn om flyet var helt fullt?
Er tanken full så er den vel full?
Du kan ikke ha fulle tanker og full last. Det går ikke vektmessig.
Så det betyr at man faktisk kan fylle tanken fullere ved færre passasjerer?
Jeg hørte snakk om max 90pax per avgang, men det må tas med en stor klype salt.
REAKING: Norwegian Boeing 737 MAX entry into service and June 13th delivery has been delayed for an additional time. This statement from Norwegian: “Boeing has informed us that the delivery of our first 737 MAX is postponed until the end of June. This will not affect our operation or our passengers, as the upcoming launch of transatlantic routes between the U.S. East Coast and Ireland, Northern Ireland, Scotland and Norway will be operated by another aircraft type.”
Jeg hørte snakk om max 90pax per avgang, men det må tas med en stor klype salt.
Norwegian was set to launch new transatlantic flights to Hartford, Newburgh Stewart and Providence with the 737 Max on 15 June. It plans to launch those flights with 737-800s restricted to just 150 seats instead of their 189-seat capacity, said chief commercial officer Thomas Ramdahl in an interview earlier this week.
Om de klarer det uten mellomlanding vil avhenge både av vær- og baneforholdene ved avgang samt vind og vær underveis. Ref også posten fra MOW tidligere. En -800 brenner rundt 2,1 - 2,3 tonn i timen på cruise, i tillegg kommer 2-300 kg taxifuel, ekstra for take-off og climb samt diversion til alternate og reserve. Nå på sommeren burde det normalt gå greit. Vinterstid er det selvsagt verre, men MAX'ene burde være på plass innen den tid.
Jeg synes dog det er litt vel kort bane både på Providence og Cork, begge to har under 2200 meter, stuttere enn Fornebu..! Blir nok mye full-thrust avganger derfra vil jeg tro. Om -800'en kommer seg fra Cork til New York non-stop, selv med "bare" 150 passasjerer vil nok være marginalt og gjenstand for en god del finregning.
Blir spennende å se. Men det er bestemt at de flyr med 737-800 til de får MAX og ikke leier inn andre fly?
Vil jo tro at ved bruk av 737-800 på disse rutene må det leies inn fly på andre ruter. Regner ikke med Norwegian har 4-5 stk 737-800 stående parkert i garasjen klare til bruk.
Eller har de hatt en mistanke om dette en stund, så en del av de innleide flyene for Europa operasjonene denne sommeren er for å ha fly i bakhånd til en ev. forsinkelse i Max leveransene.Blir spennende å se. Men det er bestemt at de flyr med 737-800 til de får MAX og ikke leier inn andre fly?
Vil jo tro at ved bruk av 737-800 på disse rutene må det leies inn fly på andre ruter. Regner ikke med Norwegian har 4-5 stk 737-800 stående parkert i garasjen klare til bruk.
Snarere tvertimot så er det vel nettopp det de har. Er ferietid og de mangler piloter og crew. Regner med at crewet tiltenkt MAX fint kan fly NG?
Ja, etter hva jeg forstår vil man wetlease DY-fly samt crewet som allerede var skedulert og bare utsette konvertering til D8 (og MAX) for disse.
eff 15JUL17 Edinburgh – Oslo 1 daily (Inaugural 737MAX 8 flight; Previously scheduled from 21JUN17)
eff 15JUL17 Belfast International – Newburgh Stewart 3 weekly
eff 15JUL17 Edinburgh – Hartford 3 weekly
eff 16JUL17 Dublin – Newburgh Stewart 4 of 7 weekly (All 7 weekly by 737MAX 8 from 01SEP17)
eff 16JUL17 Edinburgh – Newburgh Stewart 4 of 7 weekly (All 7 weekly by 737MAX 8 from 01SEP17)
eff 01SEP17 Dublin – Providence 5 weekly
eff 01SEP17 Bergen – Newburgh Stewart 2 weekly
eff 01SEP17 Edinburgh – Providence 4 weekly
eff 01SEP17 Shannon – Providence 2 weekly
eff 02SEP17 Belfast International – Providence 2 weekly (summer seasonal service)
eff 02SEP17 Bergen – Providence 2 weekly
eff 02SEP17 Cork – Providence 3 weekly
eff 02SEP17 Shannon – Newburgh Stewart 2 weekly
Er det bestemt at de bruker 737-800 i påvente av MAX flyene. Distansen er omtrent 5200 km. Hvilke grep har de gjort for at flyet skal komme seg over atlanteren uten fuelstopp underveis?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.