Norwegian 737MAX - statustråd

Re: Statustråd - Norwegian 737max

Det har jo vært kjent en stund at 6 maskiner vil bli levert i 2017, og nå er det også ute at de planlegger å få levert 10 737-8Max i 2018

Basert på årsrapporten for 2016 er planen motta 16 737-8MAX i 2019. Slik at de har da 32 maskiner i slutten av 2019
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Er det kommer noen dato for leveringen av første maskinen til NAX? Syns det er stille, eneste jeg har hørt er Mai.
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Finansiering for de seks -8MAX flyene de skal motta i år skal være på plass
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

30/5 går den første over dammen


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

I følge Tyke´s blog, så er Norwegians kommende 7M8:
Nr1.: EI-FYA - LN6360
Nr2.: EI-FYB - LN6372
Nr3.: EI-FYC - LN6396
Nr4.: EI-FYD - LN6408
Nr5.: EI-FYE - LN6420

Alle unntatt EI-FYA/-FYB er ¨Final Assembly¨
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Norwegian regner med å få flyene som planlagt, selv etter det ble kjent det er noen produksjonsutfordringer med motorene, men har en plan B i bakhånd

https://www.dn.no/nyheter/2017/05/15/0911/Luftfart/-var-plan-er-a-starte-pa-tid
Norwegian Air Shuttle har ikke fått indikasjoner fra Boeing om at de ikke kan starte flyvninger som normalt, men selskapet har tatt noen skritt for å åpne flyvningene i midten av juni uansett.

Det sier IR-kontakt Tore Østby i Norwegian Air Shuttle til TDN Finans mandag.

Østby sier at han ikke kan bekrefte tidspunkt for leveringen av de nye Boeing 737 Max-flyene ennå, men han sier at selskapet må ha en «plan B » i bakhånd
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Norwegian regner med å få flyene som planlagt, selv etter det ble kjent det er noen produksjonsutfordringer med motorene, men har en plan B i bakhånd

https://www.dn.no/nyheter/2017/05/15/0911/Luftfart/-var-plan-er-a-starte-pa-tid

Uh huh ... 'redusert kapasitet' ... kan noen si NG .. ? ;)

Både fly og kabin burde være tilgjengelige (fly, siden de ikke engang har crew til vanlig drift) og cockpit kan vel fly begge typer?

– Vår plan er å starte på tid. Vi har ikke leid inn andre fly ennå, men vi undersøker alle muligheter. Ved å eventuelt «downsize», ikke fylle flyvningene helt, så vil vi kunne fly med andre flytyper, sier Østby.
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Ser OSL-Edinburgh med MAX er skjøvet tilbake til 16/6. Den var opprinnelig satt opp fra 1/6. DY's første MAX er fortsatt ikke overlatt DY for customer acceptance flights - trolig pga FAA-testing av nytt utstyr ombord.
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Det blir 737-800 noen uker på Atlanteren, forsinkelsen skyldes CFM vistnok.
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

MD vet nok hva han snakker om. Blir nok blanding av nonstop og fuelstop etter hvor tung maskinen er, tenker jeg.
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

I tillegg til at første maskin er litt sen, så ser det ut som de andre de skulle motta i sommer er det samme, så Norwegian må sette inn 737-800 på transatlantisk på endel ruter i sommer, hvor -8MAX var planlagt

http://www.routesonline.com/news/38...ax-8-s17-service-entry-changes-as-of-29may17/
Norwegian in recent schedule update revised planned Boeing 737MAX 8 (operated by Norwegian Air International; D8 7M8) operations, previously scheduled to enter service on 01JUN17. Due to the delay of aircraft delivery, selected routes will be operated by Norwegian Air Shuttle 737-800 (DY 73H) instead
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Trenger disse MAX maskinene en periode med innflygning eller kan de settes direkte inn på ruter. Flyet de får levert 14. juni kan det settes inn på Edinburgh-New York 15. juni?

Og hvor problematisk blir det å bruke 737-800 en periode? Hvor ofte må de mellomlande? Er det snakk om hver gang eller går det bra 80-90% av gangene?
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Trenger disse MAX maskinene en periode med innflygning eller kan de settes direkte inn på ruter. Flyet de får levert 14. juni kan det settes inn på Edinburgh-New York 15. juni?

Og hvor problematisk blir det å bruke 737-800 en periode? Hvor ofte må de mellomlande? Er det snakk om hver gang eller går det bra 80-90% av gangene?

Tipper de blokkerer midtsetene på 738 for å lett evekten og kunne ha med ekstra fuel, litt som på DXB-rutene... (Som jo allikevel stoppet i BUD relativt ofte for refuel)...
 
Re: Norwegian 737MAX - statustråd

Tipper de blokkerer midtsetene på 738 for å lett evekten og kunne ha med ekstra fuel, litt som på DXB-rutene... (Som jo allikevel stoppet i BUD relativt ofte for refuel)...

Kan de da med færre passasjerer ha med mer fuel enn om flyet var helt fullt?

Er tanken full så er den vel full?
 
Back
Top