Norske flyforum på nettet

Re: Norske flyforum på nettet

God aften fra bushen! :)

Denne tården har sporet litt av fra hva det var som ble diskutert i begynnelsen. Fra min side har mine innlegg handlet mer om at når vi har folk på admin-nivået som ikke passer helt sammen og ikke kan koste for egen dør, så har vi et problem.

Skulle man komme så langt at det faktisk slåes sammen noe, så kan alltid forskjeller i smaken til brukerne om hva som er passende og ikke passende håndheves ved å trekke klare linjer for underforum og innhold (slik har jo det oppstått underforum for ting der det er stor nok felles interesse), og igjennom god moderering når det trengs.

Min bakgrunn er at jeg vil ikke ha en haug skitkasting på PM frem og tilbake, jeg vil ha dette offentlig, og alt jeg har sagt her er ting som er fra diskusjoner som har tidligere gått offentlig her på forumet. Det som kansje kan komme ut av denne diskusjonen er at sånn den er nå så har vi èn livstidsdiktator som gjør sine ting, èn databasemann som gjør en glimrende jobb med å få ting til å henge teknisk sammen, og ellers en haug folk med mange sterke meninger.

Mangfoldet i brukermassen er bra, og det eneste jeg synes er synd er at vi ser folk forsvinne i det stille, istedet for at man får luftet forskjellen og at man kan lære å akseptere begge veier at alle er ikke lik, og at noen må snakke mer opp og noen må jekke seg litt ned.

-A

Jeg tror vi er enige, Alex. Kanskje vi - og da mener jeg alle brukere (både de som er aktive og de som er mindre aktive) - skal ta en diskusjon om hva vi vil at et flyforum skal være. Skal moderator-teamet være mer aktive til å rydde opp, ikke bare på bais av de etablerte reglene om upassende innlegg, men også sette stopper for "unødvendig fjas"?? jeg vet ikke, og jeg kan heller ikke bestemme - brukerne får styre. Kom med forslag, kom med innspill, luft frustrasjoner. La oss gjerne gjøre denne tråden til en debatt om forumets fremtid.

Vel, da er mitt første innlegg enkelt: ingen her snakker noe mer om å slå sammen med andre og slikt før tre ting er på plass:

1. De som er innvolvert i driften her på huset har munnbind om å uttale seg om andres tekniske løsninger til vi har feid for egen dør.

2. Ingen snakker om mer om hva som kan slåes sammen før vi har hatt en skikkelig dialog her på huset hva vi egentlig vil.

3. Ingen av de innleggene som kommer fra andre nå omhandler gamle tvister og omtale av andre personers utfall, men at samtlige innlegg rettes fremover om hva vi vil og hvor vi vil og hva som må til for å få det til.

Hamna shida! :D

-A

Jeg støtter LN-RKF her. Denne diskusjonen dukker jo opp med ujevne mellomrom, og man har vel hatt både avsteminger og diskusjoner rundt temaet flere ganger. Og resultatet pleier å bli nogenlunde det samme.

Når det gjelder moderatorkritikken, så synes jeg den er fullstendig på jordet. De som mener moderatorene griper inn på feil sted har neppe vært innom mange diskusjonsfora tidligere for å si det sånn. Jeg har vært borti mange, men ingen har moderatorene fungert så bra på som de har her. Stå på, folkens!

Life's not perfect, og man klarer ikke å tilfredsstille 800 medlemmer samtidig heller. Og trafikken på forumet tyder jo på at det er en interessant tumleplass for flyinteresserte fra hele Skandinavia (og litt USA :)). Det er mange her som legger ned en tildels stor innsats for at vi gærningene skal "ha et sted å være" og da mener jeg vi samtidig får være litt forståelsesfulle for at det er mange meninger her og samtidig respektere eier og moderatorer! :2cents

Originally posted by Trety

Jeg støtter LN-RKF her. Denne diskusjonen dukker jo opp med ujevne mellomrom, og man har vel hatt både avsteminger og diskusjoner rundt temaet flere ganger. Og resultatet pleier å bli nogenlunde det samme.

Siden jeg har vært ganske aktiv her og virker som tården hele tiden svinger avgårde i feil retning inn på dette med disse debattene som har vært om hva forumet skal inneholde, tonen her, etc.:

Jeg har sagt flere ganger oppi her at det er ikke brukerne og den daglige tonen her på forumet som er tema, de fleste ser ut til å akseptere forumet for det det er, og det har en bra flyt. Det jeg har forsøkt å få litt lys på her er hvordan forumet drives og hva som må endres før denne denne tanken om å slå ting sammen er noe mer enn en teoretisk øvelse.

-A

Varför slå samman överhuvudtaget?
Jag tycker tonen är ganska lugn här ändå. Att människor tycker olika och har olika värderingar är något helt normalt. Det skulle vara rätt tråkigt annars...
Nej, fortsätt som det är. Det är inte så svårt att besöka mer än ett forum om man vill det (det brukar jag göra). Dock så undviker jag STP....
Moderatorerna sköter sig bra tycker jag :clap

En takk til CK og de som evt har forhandlet.
Endelig er AirPics.com tilbake i hovedmenyen over forumet.

BRA!

Originally posted by Fellowship

En takk til CK og de som evt har forhandlet.
Endelig er AirPics.com tilbake i hovedmenyen over forumet.

BRA!

Det var da så lite - men er forsiden på AirPics.com ok, eller hadde Latest 200 vært bedre?

Enig med de siste her, hvorfor slå sammen? Hva er problemet, gutter?, det er bra nok som det er her,det er noen whiskeydruknede moderatorer her som er litt for ivrig med slegga og slår litt tidlig på steng-tråden-knappen... så lenge det er whiskey det går i så er det ok...

Back