Norse operasjoner og flybevegelser utenom fast ruteprogram

Trdfly

Moderator
Medlem
Nevnt i annen tråd, men kan se ut som de hittil har fløyet;
En tur (OSL-)TRD-BDU(-OSL) for US Marines.
Og fire rotasjoner OSL-BDU-OSL for Forsvaret, fordelt på to dager/natt.

Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Norse 787-9 observert på BDU i dag som N0903/N0904. Mil charter OSL BDU er sikkert like godt betalt som en rundtur til USA.

US Marines var med ned fra BDU til TRD, før posisjonflight ned til OSL.

Hadde bært spennende å se Norse Atlantic Airways fløyet TRD-NKT/NKT-TRD for US Marines, men Norge-USA er kanskje bare forbeholdt «US-klubben» som er godkjente til å transportere det Amerikanske Forsvaret.

Nei, slike flighter går til 'poolen'. Det er nok norske myndigheter eller NATO som tar regninga her.

Skal ut på charter igjen ryktes det. Litt mer eksotisk denne gang. LGW-BGI førstkommende søndag. Kan visstnok bli flere i tiden som kommer.

Skal ut på charter igjen ryktes det. Litt mer eksotisk denne gang. LGW-BGI førstkommende søndag. Kan visstnok bli flere i tiden som kommer.

På mandag som var så det ut som de planla å fly for TUI Airways,
var satt opp posisjonsflight fra OSL med LN-FNC med BY-flightnummer til/fra LGW - men Wamos Air så ut til å stikke av med flighten LGW-SID-LGW.

LN-FNG er nå på vei til LGW, på hva som ser ut til å være et TUI rutenummer. Så er vel den som skal videre

LN-FNG er nå på vei til LGW, på hva som ser ut til å være et TUI rutenummer. Så er vel den som skal videre

Satt opp tilbake til OSL på den vanlige flighten, så da har de byttet om der, kanskje?

LN-FNG fløy POS til LGW med BY-flightnummer for å ta opp N0702 LGW-OSL. Det isteden for LN-FND som avslutta N0702 JFK-LGW-OSL på LGW, og heller fløy LGW-BGI-LGW for TUI Airways.

Imorgon 28/12 kommer Norse Atlantic Airways 787-9 (LN-FNA) flyga Arlanda-Krabi för TUI Nordic(BLX)

LN-FNG tok turen bort til ARN på TUI-flightnummer i dag. Så da skal den vel snart fly for dem

Imorgon 28/12 kommer Norse Atlantic Airways 787-9 (LN-FNA) flyga Arlanda-Krabi för TUI Nordic(BLX)

Den står fortsatt på Krabi, godt forsinket. Tør tippe crewrest da det neppe var tid til å posisjonere nytt crew ned.

LN-FNG landade på ARN idag kl 19:40 med BLX flightnr, maskinen kom från OSL

Står to poster opp. ;)

Siden FNA forstatt står på Krabi skal den nok dekke opp for å eliminere følgeforsinkelse. Tipper den skal til Cancun Phuket. Den ser ut til å være satt opp med 789.

Last edited:
Jeg liker å se at Norse er ute å flyr både charter for forsvaret og ad-hoc charter for reiseselskaper. At de er ute å tjener penger, der det er penger å tjene. Kanskje kan det bli en viktig del av virksomheten i fremtiden. Jeg synes Norwegian var utrolig passive til å bidra til å hjelpe strandede normen hjem da koronaen satte inn. Det kom charterfly fra mange steder, med studenter og sesongboere, men knapt ett av flyene var fra Norwegian.
Dette er noe av det jeg ser som positivt, når jeg skal til FLL om 19 dager, jeg vet at det står maskiner i reserve på OSL, så uansett skal vi ikke bli kjosfaste.

Back