Norse operasjoner og flybevegelser utenom fast ruteprogram

LN-FNA og -FNG ble værende på ARN. FNA gikk 6B729 til HKT i går og er nå på vei tilbake til ARN som 6B730, mens FNG har vært på en tilsvarende rundtur fredag-lørdag som 6B355/356.

Jeg har inntrykk av at det er ganske voldsomt med chartertrafikk Sverige-Phuket? Stemmer det? Vesentlig mer enn fra Norge og Danmark.

Jeg har inntrykk av at det er ganske voldsomt med chartertrafikk Sverige-Phuket? Stemmer det? Vesentlig mer enn fra Norge og Danmark.

Nok til at selv Luleå har charter dit

c436cd35d526d022ee44ea6ab1b072c4.jpg

Ser man på antall fra de forskjellige land som omkom i 2004 Tsunamien, så var tallene: Norge 84, Danmark 45, Finland 178, Tyskland 537, Sverige 543. Sett i forhold til folketallene, lå Sverige skyhøyt over alle andre land. 6,5 ganger så mange svensker som Nordmenn omkom. Bare India, Indonesia, Sri Lanka og Myanmar mistet flere en Sverige. Dette sier meg at det må ha vært mange svensker i Thailand.

Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Norse Atlantic flyr charter fra Sverige!

Det er 2 stk dreamlinere fra Norse som opererer for TUI-fly Nordic. Dette er wet-leasede maskiner og flyr fra Arlanda til Phuket og Krabi og fra Landvetter til Phuket.

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=15138

Bare tøys. De fikk noen ad hoc flyvninger da TUI’s egen var groundet etter en bakkeskade, noe som også er nevnt i denne tråden.

Ikke helt riktig, såvidt jeg kan se er det:
LN-FNC som TOM010P 05.30
LN-FND som TOM056P 06.35

FNA er vel en runde til JFK og skal være tilbake på OSL (via LGW) som N0702 15.15.

Turen for LN-FND ble visst kansellert, mens LN-FNC skal en tur til PUJ som TOM056.

Klokken 12 I dag skal G-CKOF (UBT907) avgårde fra OSL-LGW. Norse UK starter opp selvstendig på Søndag, samtidig som siste OSL-LGW-OSL går.

Back