Norse operasjoner og flybevegelser utenom fast ruteprogram

Jepp, var på Cruise med MS Nord-Norge ned til antartiskhalvøya i 2005. Fantastisk natur!

Fikk tilbud om jobb der en gang, men måtte takke nei ettersom jeg ville fått trøbbel med grønnkortet mitt ..

Husker ikke nøyaktig hva jobben gikk ut på, men det var en operativ stilling på en amerikansk stasjon.
Huff, har du ikke sett dokumentarfilmen "The Thing"?

Ellers ser flighten dit ut som en grei Helgetur. Håper det blir mulig å booke i fremtiden. Reiser man i området med Hurtigruten så tar det jo ukesvis og de kommer seg ikke engang til Antarktis, bare til noen av øyene langt unna.

Hvor mange pax var med på turen? hvor lenge varer/varte oppholdet?
Det virker som om de har minst 7 cabincrew ombord. Kan man få disp på antall cabincrew på en såpass spesiell flight, dersom det f.eks bare var 100pax ombord?

Det var visst 45pax og 12 tonn last i henhold til NRK

Ellers ser flighten dit ut som en grei Helgetur. Håper det blir mulig å booke i fremtiden. Reiser man i området med Hurtigruten så tar det jo ukesvis og de kommer seg ikke engang til Antarktis, bare til noen av øyene langt unna.

Jeg har da vært på fastlandet sør for den sørlige polarsirkelen, altså i Antarktis :-)
Men det var med et annet selskap enn Hurtigruten.

LN-FNC dro i går kveld til MXP for en måneds tid på ACMI for Neos. Regner med første tur går senere i dag/kveld eller imorgen.

Kan se ut som de skal fly MXP ZNZ MBA, uten crew bytte. Nytt crew samt refueling skal skje i MBA.
Etter det jeg forstår er det også lagt inn noen turer til den Dominikanske Repulikk

Kontrakten med Neos skal gå til midten av januar, men det er en liten mulighet for kontrakten blir forlenget noe.

Var ikke helt sikker på hvilken destinasjon de skulle fly på den Dominikanske Republikk, men de er på La Romana for øyeblikket.
Så slik jeg ser der er det en Afrika rotasjon på tirsdager og en La Romana rotasjon på fredager.

Første tur for et privat firma vil jeg tro. LN-FNB går avgårde i dag på en 5 dagers tur ARN SJU ARN. Et firma i Stockholm som skal på firmatur for sine ansatte.

Første tur for et privat firma vil jeg tro. LN-FNB går avgårde i dag på en 5 dagers tur ARN SJU ARN. Et firma i Stockholm som skal på firmatur for sine ansatte.

Ett flycrew som også får seg ett par fridager da om de er der nede frem til hjemreisen.

LN-FNC virker til å være ferdig hos Neos. De fløy videre til Arlanda i natt og flyr t/r Phuket for TUIfly Nordic nå

Moderator

Den generelle diskusjonen rundt reiser til den Dominikanske Republikk er splittet ut i en egen tråd

/Moderator

LN-FNC virker til å være ferdig hos Neos. De fløy videre til Arlanda i natt og flyr t/r Phuket for TUIfly Nordic nå

Både Neos og TUI sliter litt med trøbblete fly om dagene. Selv om Neos kontrakten er ferdig for denne gang har de varslet om et mulig behov i nærmeste fremtid. Det samme gjelder TUI

Back