I den situasjonen SAS er i nå går jeg ut fra at Giske & Co analyserer options.
Hva kan Norge velge å gjøre nå, med langsiktighet som rød tråd.
SAS velger jo bort Norge mtp både hovedkontor og hub flyplass, resten av småtteriet forsvinner eller blir ousourcet. Konklusjon=Norge er ikke satsingsland, selv om vi kanskje sørger for størst inntjening. Så det er tydlig hvor makta i selskapet ligger.
Option 1: Gi bort hele vår post til de to andre, slik at de sitter med 50/50. Bruk penger på å gi WF fødselshjelp til å oppgradere til fullt rutenett.
Norske flygere/kabinansatte/bakkeansatte får fortrinn i selskapet.
Option 2: Gi bort vår post, glem SAS, og vent på utenlandske selskap som vil stupe inn!
Option 3: Kjør på med SAS som nå.
Option 4: Ditt forslag.
Hva kan Norge velge å gjøre nå, med langsiktighet som rød tråd.
SAS velger jo bort Norge mtp både hovedkontor og hub flyplass, resten av småtteriet forsvinner eller blir ousourcet. Konklusjon=Norge er ikke satsingsland, selv om vi kanskje sørger for størst inntjening. Så det er tydlig hvor makta i selskapet ligger.
Option 1: Gi bort hele vår post til de to andre, slik at de sitter med 50/50. Bruk penger på å gi WF fødselshjelp til å oppgradere til fullt rutenett.
Norske flygere/kabinansatte/bakkeansatte får fortrinn i selskapet.
Option 2: Gi bort vår post, glem SAS, og vent på utenlandske selskap som vil stupe inn!
Option 3: Kjør på med SAS som nå.
Option 4: Ditt forslag.