• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norge slutter seg til luftfartsavtale mellom EU og USA

storg

ScanFlyer Gold
Medlem
Norge har sluttet seg til luftfartsavtalen Open Skies mellom EU og USA. Avtalen ble undertegnet i Brussel i dag, og innebærer at norske flyselskap vil få de samme konkurransevilkår som sine europeiske konkurrenter når det gjelder flyvninger mellom Europa og USA. Det innebærer altså at norske selskaper kan opprette flyvninger fra et EU-land til USA.

Kilde: Samferdselsdepartementet
 
Norge har sluttet seg til luftfartsavtalen Open Skies mellom EU og USA. Avtalen ble undertegnet i Brussel i dag, og innebærer at norske flyselskap vil få de samme konkurransevilkår som sine europeiske konkurrenter når det gjelder flyvninger mellom Europa og USA. Det innebærer altså at norske selskaper kan opprette flyvninger fra et EU-land til USA.

Kilde: Samferdselsdepartementet

Som foreksempel DY fra ARN og CPH til JFK?
 
Trodde dette hadde vært i effekt en stund, jeg ... dette er nok bare formalisering av allerede eksisterende avtale. DY kan fly fra OSL, CPH, Frankfurt eller Luxemburg om så skal være .. likedan kan hvilket som helst EU-selskap fly fra Norge til USA .. uten at jeg har sett dem stå i kø av den grunn ...
 
Back
Top